1.757 visninger
|
Oprettet:
ombygge cykel mbt med racerfunktion eller racer med flatbar {{forumTopicSubject}}
Ja snørklet overskrift. jeg har fået længere at cykle på arbejde og søger derfor i princippet en racer med 28 mm brede dæk, fladt styr og helskærme.
jeg har en mtb (se evt mine cykler i albums) en cannondale.
jeg tænker enten at se om jeg kan sætte smallere dæk på den, racergearing med evt racerpedalarme og tandhjul eller sælge den og få en racer hvor jeg sætter breddere dæk på, skærme og fladt styr med shimano rapidfire greb.
men kan jeg gøre nogle af tingene
apr 2014
Følger: 2 Cykler: 3 Emner: 11 Svar: 34
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Emner: 17 Svar: 464
nov 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 888
Du har jo allerede smalle landevejsdæk på.
Jeg kan sagtens pendle på min 26" med 44-32 krankgearing.
nov 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 888
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 6 Emner: 12 Svar: 1.420
Spøg til side; hvis du ikke vil bruge penge på at købe en ny cykel, så behold din cykel som den er nu. Du skal køre stærkt hvis du skal løbe tør for gear på den. Kadence 90rpm = 43km/t og 100rpm = 48km/t. Hvor ofte cykler du hurtigere end det på vej til arbejde?
Det kan selvfølgelig blive lidt nemmere at komme på arbejde, hvis du får fat i nogle lettere dæk, så det kan du jo overveje.
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 15 Cykler: 1 Emner: 66 Svar: 176
okt 2009
Jeg overvejer at droppe forskifteren og sætte det store tandhjul ind hvor det midterste sidder, da jeg aldrig bruger andet end den store klinge og gearene bagpå. dette skulle gerne give en bedre kædelinie og dermed mindre slid på kæden. jeg overvejer at male cyklen om, så den fremsår med en pæn og flot lakering. men her kommer overvejelserne så.
1 den er i alu så den ruster jo ikke igennem fordi der mangler maling, men den vil se pæn ud igen, men kan jo få skrammer igen.
2 jeg malede min racer selv for ca 500kr incl stafferinger. jeg kunne skagge god billig spraymaling og stafferinger fandt jeg på nettet til 160kr. så fremstår den flot og med stafferinger
3 hvilken farve/farver skal jeg mon vælge. vil gerne have en pæn, fed og alligevel enkel cykel.
4 måske jeg bare skal nøjes med at srømme og lade være at ofre andet på den end hva der slides. men det er fanme nogle flotte samlinger der er spartlet og udført med stor finish hvor mange alu cykler har storre synlige svejsninger
okt 2009
ombygge cykel mbt med racerfunktion eller racer med flatbar