Lakfjerner ? virker værre end terpentin {{forumTopicSubject}}
Hejsa CG.
Jeg er ved at lege med at skulle have malet et stel om, da det bare er et mindre projekt med bla pedalarme ville jeg give det noget lak fjerner og spraye dem selv, frem for at tage til maleren med det...
Jeg købte så noget nitro-mors i jem&fix, men jeg er da godtnok skuffet over resultatet. Det gør nærmest bare lakken blød, og til 85 kr for 375ml er det da godtnok elendigt.
Sidste gang jeg brugte lak fjerner er nogle år siden, dengang fik jeg det i thansen og det virkede bare, lakken boblede op og man kunne let børste det af, men de har det åbenbart ikke mere.
Er der nogle der har en ide til hvad der lige sker ?
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
Så fik jeg et fif om at pakke stellet ind, så Nitromorsen blev holdt inde i en lufttæt indpakning. Og det virkede... Jeg brugte bare ganske almindelig køkkenfilm/Witawrap og pakkede hvert enkelt rør på stellet ind, efter det havde fået Nitromors.
Men tag et enkelt rør ad gangen og lad det ikke sidde alt for længe. Jeg lod det sidde i ca. ½ - 1 dags tid. Det tager lidt tid at få strippet et helt stel på den måde, men det er stadig sjovere end at skulle slibe det.
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
nov 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 888
sep 2015
Følger: 22 Følgere: 12 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 1
Smider lige et billede med af resultatet.
FJ:
Der var nogle slag i lakken da det er en bmx, også nogle lidt trælse steder at skulle sidde og pudse den, udover det så syntes jeg det ville være bedst bare at komme i bund i lakken, jeg syntes som regl at resultatet bliver bedre.
okt 2014
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 201
Der ud over vil jeg også sige at det er rimeligt overkill at bruge så meget tid og arbejde på at fjerne noget som ikke bør fjernes
Nu ender du i stedet op med et stel som vil have en dårligere rustbeskyttelse ved fremtidige stenslag, da der kun er halvt så mange lag lak de skal igennem, og det er forudsat at det er kvalitets autolak du lakerer den med.
Anyway, det er din cykel, og respekt for det store arbejde
mar 2015
Følger: 3 Følgere: 100 Cykler: 1 Emner: 39 Svar: 170
Lakfjerner ? virker værre end terpentin