1.686 visninger
|
Oprettet:
Dura Ace kassette opfører sig mærkeligt ... {{forumTopicSubject}}
Jeg har netop købt en ny Dura Ace kasette til min racer.
Det er en 11-25 kassette og de 3 inderste klinger er jo nittet sammen på denne type.
Tilsyneladende er de 3 inderste lavet af et andet materiale en resten af klingerne...for når jeg er i lille foran og i en af de 3 inderste klinger på kasetten, støjer og skurrer de ad helv.... til.
Alle andre klinger spille max med mit Ultegra Di2.
Har selvfølgelig monteret en sprit ny Ultegra kæde.
Oplever andre det samme?
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 3 Emner: 22 Svar: 626
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 6 Emner: 36 Svar: 675
7 nitter.
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
Hvordan ser det ud med slid af kassette, kæde og klinge foran??
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 6 Emner: 36 Svar: 675
Alt virker jo som det skal.
Men det metal de 3 inderste klinger er lavet af, er forskellig fra resten af kassetten.
Det virker som om klingerne er hårdere og kæden reagerer på det ved at knase og skurre mere end på de andre klinger.
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 6 Emner: 36 Svar: 675
Ultegra kæden er vendt rigtigt.
Netop denne kæde skal jo bruges rigtig.
Det er der også styr på.
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 6 Emner: 36 Svar: 675
Har en Sram liggende i samme str.
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 6 Emner: 36 Svar: 675
Ny kassette, ny kæde, klinger foran kørt 3000 km.... Intet slid at se.
jul 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 6 Emner: 36 Svar: 675
Det er af titanium, de 3 inderste.
Man kan tydelig mærke forskel når kæden kommer derind.
Vil nok ikke købe denne type igen
jul 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
Men ved dog at der er forskel på hvordan titanium føles, reagere og opføre sig på en helt anden måde en de andre metaller man kan bruge.
Jeg kan godt forstå det er irriterende, men mon ikke de lige skal køres til, da titanium igen er stift på en anderledes måde end aluminium.
Jeg har en gammel racer for 1986, og jeg kan tydeligt høre forskel, når jeg køre gennem gearene, kontra min 2011 racer.
Det er vel et spørgsmål om at vende sig til lyden, med mindre det lyder som om der er noget som går imod hvor det ikke skal (Jeg ved jo ikke hvordan det lyder )
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 6 Emner: 36 Svar: 675
Godt tip
Jeg prøver at hæve/sænke bagskifteren lidt og se hvad der sker.
Droppet er ikke skævt.
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 6 Emner: 36 Svar: 675
og det er vel ikke særlig godt?
Skal lige sige at cyklen er købt færdigsamlet med en 11-28 krans,
Skruen til justering er helt ude i yderste position.
Den 11-28 krans sidder stadig på mine bjerghjul og kunne godt tænkes at komme i brug på et tidspunkt.
Men betyder det, at hvis jeg hæver bagskifteren så den kommer tættere på min 11-25 krans, at så kan jeg ikke køre med 11-28 hjulene, uden først at justere gearet?
Hvor tæt skal pulleyhjul sidde på kransen?
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 6 Emner: 36 Svar: 675
hvad så med at køre med mine andre hjul med anden str. krans (11-28)?
Vil bagskifteren så køre på?
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 6 Emner: 36 Svar: 675
Bruger dit tip om at indstille efter største klinger og være sikker på at min 11-25 kan køre på samme setup.
Tak til alle for interesse i mit problem
Dura Ace kassette opfører sig mærkeligt ...