Maling af cykel i Århus {{forumTopicSubject}}
Hej, her om ca. 3 uger har jeg sommerferie. Og så syntes jeg det kunne være fedt at male min cykel. Jeg er dog klar over at hvis man skal gøre det selv, så vil der være en del arbejde i det. Adskilles, rengøres, slibes, males, lakeres og til sidst samles igen.
Det er en ganske almindelig herre bycykel af mærket Everton som er ca. 10 år gammel men i god stand uden rust. Så ville høre om i har nogle gode råd.
Måske nogen der ved hvad det ville koste at få gjort i Århus, så jeg kan tage det i betragtning i forhold til de udgifter jeg eventuelt ville have hvis jeg skulle gøre det selv.
Jeg sigter efter billigt men godt. Det er ikke just nogen dyr cykel men har heller ikke noget mod at bruge lidt penge på det da processen også er hyggelig.
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Svar: 4
Jeg har lidt erfaring ift. maling af cykler. Jeg har selv malet to cykler, med et tilfredsstillende slutresultat. se evt. min giant scr 4, den har jeg selv malet Processen at male en cykel kræver lidt planlægning og forberedelse. Du skal have noget god spraymaling som kan bruges på metal, god kvalitets malertape, værktøjet til at skille og samle cyklen. og den nødvendige viden til at gøre det korrekt, men det er generelt ret nemt og lige til, husk også den sidste lakering så malingen holder længere
Ift. at få det gjort hos en fagperson ved jeg ikke helt hvilke muligheder der er i Aarhus, men det er der sikkert andre som kan fortælle
Det lyder som et godt projekt!
sep 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg har ikke værktøj til at tage pedaler af med, så det kan gøres ved den lokale cykelpusher.
Der sidder en dims på over og undersiden der hvor forgaflen skal gå ind i stellet, dem ved jeg ikke lige hvad jeg skal gøre ved. Umiddelbart ville jeg lade dem være da jeg har hørt at de er besværlige at få ud, og i igen.
jul 2007
sep 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
jul 2007
Ang. de rustne dimser, så kan du altid male dem over med krom maling som det første, husk at slibe de genstande du skal male
Men jeg kender desværre ikke lige nogen i det område med de færdigheder
maj 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 170
Maling af cykel i Århus