{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

Shimano 10 speed trigger mtb {{forumTopicSubject}}

Hej.
Er der forskel på hvor langt en gl. Shimano trigger ( LX årgang 2005 10 speed ) trækker i forhold til en nyere model?

Har sat ny shimano plus bagskifter på, og nu er det som om at den ikke trækker langt nok hver gang den skifter. Ved der er forskel på sram og shimano men er der også forskel på gl. og nye modeller shimano?

Alt var shimano før, og alt er shimano nu, så forstår det ikke helt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shimano 10 speed trigger mtb
  • #1   3. jan 2015 er du sikker på din lx fra 2005 er en 10-speed?

• #2   3. jan 2015 Ved ikke helt om den er fra 2005 men ja, det var også en 10 speed inden jeg lavede den om til 1x10

• #3   3. jan 2015 Jeg er enig med FJ. Enten er 2005 eller LX forkert. Der er næppe 10 speed i hverken det ene eller andet tilfælde.
    Er kablet stramt nok fra start? Er kabelenderne presset helt i bund eller giver de sig lidt hver.
    Hvordan er dit nuværende setup?

• #4   3. jan 2015 Det er LX og det er helt sikkert 10 speed. Det er en vens gl mtb som jeg er ved at lave lidt up to date. Men når jeg kigger på den gl. XT bagskifter er trækket helt anderledes.
    Har helt styr på hvordan man setter det op. Alt er nyt på nær triggeren. XT plus bagskifter, 10 speed. 10 speed kasette, nye kabler og så den gl. Trigger. Hvis jeg starter i det højeste gear, og den står rigtig i dette gear. kan jeg skifte 3 gear op af kasetten, men den mangler mere og mere for hver skift. 4. Gang er den så langt bag ud, at jeg skal skifte 2 gange før den skifter. Har talt, og der er 10 skift i triggeren, det virker bare til at den kun skifter 0,7 gear hver gang. Hvis det giver mening.
    Har en nyere trigger på min egen cykel, prøver at sætte den på en af dagene, for at se om det hjælper.

• #5   4. jan 2015 Shimano LX serie fra 2005 hedder M570/M580 serie og er 9 speed.
    (link fjernet)

Det må være en anden serie du har eller nyere?
    Kan vi få model nr.?
    Det står stemplet i delen et eller andet sted.

Jeg tror ikke på at 10 speed indexet har ændret sig gennem tid og modeller.

• #6   4. jan 2015 Det kan jo også sagtens være triggeren er så slidt, så den ikke kan skifte. Det er jo en plastikbøsning smiley

Køb en ny SLX trigger, så spiller det igen. smiley

• #7   4. jan 2015 Det virker med triggeren fra min egen cykel. Køber en ny så skulle det virke. Takker for div forslag.

• #8   4. jan 2015 af ren nysgerrighed, kan vi få model nr. på den 'LX' trigger ?

• #9   11. jan 2015 Fik vi nogensinde nummeret på triggeren? Er det mon en "touring/trekking" model med en anden udveksling?

• #10   12. jan 2015 Skal nok komme med det nummer, men der går nok lidt tid. Flytter, nyt arbejde, totalskadet bil, lige blevet far, og revne i stel på min løbs cykel.... det hele er pakket ned og jeg ved ikke lige hvornår det kommer frem.

Kommentér på:
Shimano 10 speed trigger mtb

Annonce