1.589 visninger
|
Oprettet:
Forgaffel skift på Cervelo P2c {{forumTopicSubject}}
Hej - et par tekniske spørgsmål vedr en Cervelo P2c. Fik en ekstra forgaffel med som skulle have siddet på. Fik den gamle af- let nok. Vil gerne have styret lidt op. Men som I kan se på billedet så er røret for langt, kan jeg sætte flere "spacere" i mellem eller er der et max på det?
Det andet billede er af forbremsen - med den nye forgaffel sidder den ikke fast fordi der på den gamle var en bøsning som bremsen kunne lægge an på, og den bøsning går ikke lige sådan løs - så kan jeg få sådan en ny bøsning så bremsen kan sidde fast ordentligt. På forhånd tak for svaret.
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
De fleste forgafler i carbon siger max 3 cm spacer mellem headset og frempind.
feb 2008
Feks sådan en her
http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/ritchey-wcs-compression-device/rp-prod62163
feb 2008
feb 2008
Kan afsløre at på de nuværrende Cervelo'er (Deres S3) er det en alm expander der sidder i Den er ikke limet i eller noget
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 3 Emner: 22 Svar: 626
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 4
Mange tak for svarene. jeg er gået tilbage til den gamle gaffel, den passer.
fik aldrig den anden til at blive god, plus at jeg spændte bolten i toppen for hårdt så den knak. men ville vildt gerne have det lidt op fortsat. kan bare ikke få bremsen og den her bøsning jeg omtaler til at virke, for bøsningen kan jeg ikke finde.
jeg er fra Hørning.
okt 2014
Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 12
Dit problem med bremsen er let at løse. Der sidder ikke en fast bøsning på en forgaffel. Der er et hul igennem den. Forbremsen monteres ved at stikke forgaflens bolt ind forfra og en aflang bøsning ind bagfra og så skrue det fast. Bøsningen er løs. Hvis den sidder fast, så er det pga. snavs. Den må kunne løsnes med et gok med en skruetrækker eller lignende.
okt 2014
Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 12
Forgaffel skift på Cervelo P2c