Kompabilitet mellem geargrupper {{forumTopicSubject}}
Hej
Håber der er nogen der kan hjælpe lidt med mit spørgsmål
Sagen er at jeg gerne vil udskifte min Shimano 105 grupper til noget som virker bedre end 105 gør, det jeg søger er et mere glidende gearskifte, syntes at 105 har en tendens til at krasse og knage lidt når jeg skifter
Har læst og set en bunke bøger og film om indstillinger af gear og har haft en cykelmekaniker til at justere dem, men uden at jeg er blevet tilfreds
Så tumler med at skifte ud til enten Ultegra eller Dura Ace, men har ikke kassen til at købe en komplet gruppe i et hug, så hvilken rækkefølge vil være den bedste at starte udskiftningen i
Cyklen er en Cannondal CAAD8 fra 2013
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
jun 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
jun 2012
jun 2012
Syntes jeg er ret opmærksom på at skifte mellem stor og lille klinge når jeg nærmer mig stor eller lille tandhjul på casetten, det der irritere mig er at skiftet ikke virker 'glidende' når jeg skifter, men at jeg kan høre at kæden ligesom skurre når den flytter sig fra hjul til hjul, og det har jeg lagt mærke til at de 2 andre grupper ikke gør på samme måde, troede i starten at det var mine fede fingre der ikke kunne finde ud af at justere gearene, men der var ikke meget at komme efter da jeg fik en mekaniker til st kigge på det, og fik beskeden at det jo er der forskelen på de grupper bla ligger
Kan da godt være det er mig der er lidt hysterisk, men når først man begynder at lytte efter så kan jeg bare ikke lade være med at irritere mig over det
jun 2012
Kunne være man skulle se om der ikke var en her på Fyn der kunne tænke sig at bruge et par timer på at give lidt undervisning i cykel mekanik
jun 2012
jun 2012
Jeg giver lige din vejledning et skud og ser hvad der kommer ud af det, fedt at du gider bruge tid på det
feb 2008
feb 2008
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 327
Kan der mon ikke laves en guide kategori her på CG
så det er til at finde tilbage til
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 593
http://www.cykelgalleri.dk/fotoalbum/guider Det findes det er bare MEGET MEGET lidt brugt.
jun 2012
Har nu været hele turen igennem og dælme om det ikke bar frugt, kan få det til at køre dejlig smooth og uden den irriterende knasen, dit råd om at afslutte med 11/2 omdrejning af fingerskruen efter endt justering gjorde en stor del af jobbet, eller rettere sagt det var det sidste justering der skulle til.
så STOR tak for din hjælp
Og til alle andre indspark her skal der også takkes for
Kompabilitet mellem geargrupper