{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

Dårlige erfaringer med American Classic MTB race? {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Jeg købte i Marts i år et American classic MTB race 29 hjulsæt efter at have læst en masse meget positive anmeldelser. Jeg har tidligere kørt på ZTR fælge som skulle være en meget blødere fælg så jeg var noget overrasket da jeg opdagede at min AC bagfælg ser ud som om jeg har kørt rockgardens uden dæk på. Den er fuldstændig smadret - buler hele vejen rundt. Jeg har kun kørt i DK, aldrig taget et drop der var højere end ca 70 cm og jeg vejer 50 kg...

Har jeg bare været mega uheldig eller forventer jeg mig for meget af det hjulsæt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlige erfaringer med American Classic MTB race?
  • #1   4. aug 2014 Jeg kører selv med AC Tubless, den lidt tungere (~1600g) udgave - men jeg vejer også 87kg + udstyr.
    Jeg blev også overrasket over, hvor hurtigt jeg fik første bule i min forfælg, et problem jeg aldrig har oplevet med mine tidligere Mavic-fælge.

• #2   4. aug 2014 Meget lavt dæktryk? Så må du få snakebites hele tiden?

Jeg kører på de samme hjul, vejer 70kg, kører hardtail meget hårdt herhjemme og i harzen, Polen, Frankrig, og jo de har da fået 2-3 mindre buler, men synes det er godt klaret, efter de vilde klippe nedkørsler jeg har budt dem.

• #3   4. aug 2014 Jeg kører med ca 1,5-1,6 bar hvilket er det samme jeg har kørt med andre hjul uden problemer og jeg vil ikke ligefrem sige at jeg kører dem superhårdt og de har aldrig været uden for DK. Ingen snakebites da jeg kører tubeless.

Mine gamle ZTR har til gengæld både været i Harzen og på Vallåsen og har ikke fået en skramme så det undrer mig lidt at mine AC hjul er så ødelagte allerede.

Kommentér på:
Dårlige erfaringer med American Classic MTB race?

Annonce