1.214 visninger
|
Oprettet:
Måle bredde på MTB styr {{forumTopicSubject}}
Hvordan måler man bredden på et MTB styr? Skal man følge styret eller er det bare i luftlinje fra ende til ende? I så fald er mit styr 590 mm, kan dette passe?
Hvad er ellers den foretrukne bredde på et styr? Og hvordan vurderes dette? Har kigget på et styr i bredde 725 og et i 685, fordi jeg synes de ser godt ud. Ved ikke om jeg dummer mig ved et skift?
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 6 Cykler: 4 Emner: 16 Svar: 40
jan 2009
Følger: 90 Følgere: 87 Cykler: 5 Emner: 55 Svar: 1.244
jan 2012
jan 2012
- Sweep? Jeg forstår ikke, hvor meget man helst skal have af det, og om det kan blive for meget.
- Hvordan måles styrbredden?
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 45
Styrbredde = Ende til ende, du skal ikke måle ned langs styret, men bare i direkte luft linje.
Jeg har selv skiftet fra et NewUltimate carbon ( 2* Back sweep, 0* up sweep og flatbar) som var 580mm til et Truativ Noir carbon (9* back sweep, 5* Up sweep og 20mm rise) som er 680mm
Dette har jeg gjort fordi jeg over en del år efterhånden har skudt mig ind på hvordan jeg godt kan lide at holde på mit styr og hvor højt det skal være for at jeg sidder komfortabelt men stadigvæk en smule aggressivt
Håber at det var en hjælp
jan 2012
jan 2009
Følger: 90 Følgere: 87 Cykler: 5 Emner: 55 Svar: 1.244
På min Banshee har jeg 55 mm frempind, og 815 mm styr. Igen fordi jeg kører aggressivt, men frempinden er 5 mm længere fordi mit overrør er ret kort.
JEg er 197 cm høj.
Sweep er hvor meget den bøjer Tilbage, og opad
styr bredden måles fra ende til ende i en linær vinkel
jan 2012
okt 2013
Følger: 1 Svar: 6
Prøv dig lidt frem, ved evt. at stå med et styr i hånden. Der findes ikke nogen magisk formel for hvor bredt et styr skal være.
Jo bredere styr, jo nemmere er det at styre. Men en anden ting at huske er også at kører du rundt med et rigtigt bredt styr, kan det også give dig lidt mindre frirum, hvis det er lidt smalt hvor du kører.
Lad være med at bekymre dig om ting såsom "sweep" osv. MTB styr der bøjer op kaldes "Riser bars" og flade kaldes "flat bars". Find det der føles komfortabelt for dig, og ta´ den derfra.
Måle bredde på MTB styr