{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

Måle bredde på MTB styr {{forumTopicSubject}}

Hvordan måler man bredden på et MTB styr? Skal man følge styret eller er det bare i luftlinje fra ende til ende? I så fald er mit styr 590 mm, kan dette passe?

Hvad er ellers den foretrukne bredde på et styr? Og hvordan vurderes dette? Har kigget på et styr i bredde 725 og et i 685, fordi jeg synes de ser godt ud. Ved ikke om jeg dummer mig ved et skift?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Måle bredde på MTB styr
  • #1   6. maj 2014 Har også svært ved at forstå "sweep".. Hvorvidt det er godt eller skidt.

• #3   6. maj 2014 ens styr afhænger virkelig af hvem man er og hvad man kører, så der findes ikke nogen direkte opskrift til hvordan DU skal køre med det smiley

• #4   6. maj 2014 Hvor høj er du?

• #5   7. maj 2014 Det har jeg godt læst, det er derfor jeg forsøger mig med noget nyt. Vil bare gerne forstå tingene.
    - Sweep? Jeg forstår ikke, hvor meget man helst skal have af det, og om det kan blive for meget.
    - Hvordan måles styrbredden?

• #6   7. maj 2014 Sweep = det mest normale er en 6-9* (Back sweep) og 3-7* (Up sweep) og dette har noget at gøre med hvordan du godt kan lide at have dine håndled når du kører.
    Styrbredde = Ende til ende, du skal ikke måle ned langs styret, men bare i direkte luft linje.

Jeg har selv skiftet fra et NewUltimate carbon ( 2* Back sweep, 0* up sweep og flatbar) som var 580mm til et Truativ Noir carbon (9* back sweep, 5* Up sweep og 20mm rise) som er 680mm

Dette har jeg gjort fordi jeg over en del år efterhånden har skudt mig ind på hvordan jeg godt kan lide at holde på mit styr og hvor højt det skal være for at jeg sidder komfortabelt men stadigvæk en smule aggressivt smiley
    Håber at det var en hjælp smiley

• #7   7. maj 2014 Det var en stor hjælp, tak!

• #8   7. maj 2014 På min Meta SX har jeg 50 mm frempind og 780 styr. Frempinden er kort fordi jeg kører aggressivt, og styret er bredt af samme årsag.
    På min Banshee har jeg 55 mm frempind, og 815 mm styr. Igen fordi jeg kører aggressivt, men frempinden er 5 mm længere fordi mit overrør er ret kort.

JEg er 197 cm høj.

Sweep er hvor meget den bøjer Tilbage, og opad

styr bredden måles fra ende til ende i en linær vinkel smiley

• #9   7. maj 2014 Så køre jeg lige nu med 120 mm frempind og 590 mm styr. Jeg vil prøve med nogle ændringer

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Svar: 6
    #10   7. maj 2014 Hej Jonas
    Prøv dig lidt frem, ved evt. at stå med et styr i hånden. Der findes ikke nogen magisk formel for hvor bredt et styr skal være.
    Jo bredere styr, jo nemmere er det at styre. Men en anden ting at huske er også at kører du rundt med et rigtigt bredt styr, kan det også give dig lidt mindre frirum, hvis det er lidt smalt hvor du kører.

Lad være med at bekymre dig om ting såsom "sweep" osv. MTB styr der bøjer op kaldes "Riser bars" og flade kaldes "flat bars". Find det der føles komfortabelt for dig, og ta´ den derfra.

Kommentér på:
Måle bredde på MTB styr

Annonce