Giant Anthem x29 forgaffel og bagdæmper - hvilken? {{forumTopicSubject}}
Hej Cykelgalleri.
Jeg er ny herinde, i forbindelse med jeg har købt et full suspension stel, nærmere Giant Anthem x29 sl fluidform - gav 600,- bare for stellet alene. Brugt, men fin stand - lidt ridser, men ingen buler eller lign - med kvittering.
- Er det ikke ok pris?
Men det betyder jo at jeg skal til at have købt en masse dele ind.
Men min viden på området er rimelig begrænset, og jeg kan se at selv erfarne (ifht. mig) engang i mellem også kommer til at købe forkert udstyr.
Jeg har allerede en Specialized sl Rockhopper (hardtail), som jeg regner med at jeg ihvertfald kan bruge gear, klik-pedaler, krank, saddel, bremser, styr og evt. fælge og dæk derfra.
Men jeg skal ud og have fat i en bagdæmper, samt en forgaffel og med de priser jeg ser rundt omkring vil jeg nødig ud og skulle investere i noget, der viser sig ikke at være det rigtige. Jeg har ikke verdens største tegnebog, så jeg regner med at skulle ud og kigge på brugt udstyr.
Jeg har derfor 3 spørgsmål, hvoraf jeg tror, at det første spørgsmål bliver nød til at blive besvaret, før I kan give mig et svar på de to andre. (Jeg er 1,90 høj,og vejer 72 kg, hvis det skulle betyder noget.)
- Hvordan finder jeg nøjagtig ud af hvilken årstal stellet er fra? (kan se der er forskelligt udstyr på dem, alt efter om de er fra 2011, 2012 og om de hedder ER1 eller ER2 - kan jeg evt. se det ud fra stelnummeret eller lign.?)
- Hvilken forgaffel vil I anbefale? (Best bang for the buck)
- Hvilken støddæmper ville I anbefale?
På forhånd tak for hjælpen Smider gerne flere billeder op hvis der er brug for det.
feb 2008
Følger: 32 Følgere: 34 Cykler: 4 Svar: 51
du kan vel bruge din gaffel fra din Ht ramme..
bliver du træt af rammen så skriv ;o)
sep 2010
Følger: 1 Svar: 3
RockShox Reba RL w/ 15QR thru-axle OverDrive steerer og RockShox Monarch R... rigtig go combo, som osse sidder på en del af de anmelder roste cykler
Altenativt en RockShox Recon Silver, w/15mm thru-axle, foran
maj 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Tusind tak for dit svar. Ville du kunne fortælle mig hvilke mål det er jeg skal kigge efter? Jeg er helt grøn på området, så jeg frygter virkelig at bruge 1500,- på noget der pludselig ikke passer.
http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/rockshox-monarch-plus-r-ex-demo/rp-prod121710
Er det ikke denne dæmper du tænker på når du skriver "RockShox Monarch R?"
Og
http://www.sram.com/rockshox/products/reba-rl
Og denne gaffel? Hvad betyder "15QR thru-axle", og OverDrive steerer?
Beklager mine mange spørgsmål, og på forhånd tak!
maj 2014
- og OverDrive steerer er åbenbart et forstørret rør fra forgaflen, der går den mere stiv? Korrekt?
Sorry jeg ikke googlede lidt bedre først!
dec 2008
Følgere: 24 Cykler: 2 Emner: 78 Svar: 692
maj 2014
Så nu skal jeg ud og købe alle dele - forslag modtages med kyshånd.
Hvad vil i f.eks. anbefale til geargrupper, hjul og styr? SRAM eller Shimano, kort eller lang skifter? Igen - pengepungen er lav, så det skal jeg være noget jeg kan finde til rimelige penge på brugt markedet..
Men tak for svaret Poetsch T og jer andre.
dec 2008
Følgere: 24 Cykler: 2 Emner: 78 Svar: 692
Om det skal være kort, medium eller lang arm afhænger af om du skal have 1,2 eller 3 klinger foran samt størrelsen på din kassette
Ville nok vente med at kigge hjul til du har fundet en gaffel da det ikke er alle hjul og gafler der passer sammen (forskellige Aksel typer)
Prøv at søg annoncerne igennem både her på CG men også på MTB.dk efter gode brugte stumper
maj 2014
http://www.cykelgalleri.dk/marked/Reservedele/54984-sid-overdrive-giant-29er-gaffel Ville den her gaffel ikke passe perfekt til stellet?
Tak for link til MTB.dk - den side kendte jeg ikke
aug 2013
Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 190
Giant Anthem x29 forgaffel og bagdæmper - hvilken?