Kvalitet af disse hjul? {{forumTopicSubject}}
Jeg har kig på en Busetto med disse hjul. Hvordan er kvaliteten af dem? Jeg er klar over at det på ingen måde er et highend-hjul og at det sikkert både er tungt og med skodlejer lavet af gamle kinesiske kampvogne.
Men hvor holdbare er de til bybrug? Det er slet ikke planen at de skal ud i skoven eller bruges til almindelig mtb-kørsel. Kun til almindelig bykørsel.
Bukker de sammen, første gang man ryger ud over en kansten eller splintres de i 1000 stykker, hvis man laver en hård opbremsning? Og hvis de skulle blive skæve, er de så helt færdige, eller er det muligt at rette den slags hjul op?
Billedet er lånt fra en anden bruger herinde. Det er ikke den cykel jeg har kig på.
nov 2009
Følger: 1 Svar: 73
Du kan nok gætte hvad mit svar vil være...
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
nov 2009
Følger: 1 Svar: 73
Det er tungt, blødt, dødt og af ringe kvalitet.
Køb nu bare et sæt hjul med almindelige eger og nav og fælge i fornuftig kvalitet.
Køreglæden vil være meget større. Skov eller ej.
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
Vi er enige om at det absolut ikke er verdens bedste hjul. Det har jeg aldrig troet eller håbet på. Det er heller ikke fordi jeg forventer at det bare er middelmådigt.
Det eneste jeg håber på at få at vide er, om det kan holde til almindelig bybrug... Og håber på at høre det fra én som rent faktisk ved det fra egen erfaring. Alle har en holdning til hjulene, og det er sjælendt positivt. Men ligesom carbon-frempindene fra Thansen, så er det ligeså sjælendt at dem som rakker produktet ned, rent faktisk har prøvet det.
Tak for dit svar Ulrich og jeg forstår skam også hvor du vil hen med dit svar. Men det er bare ikke dét svar jeg søger.
maj 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 36 Svar: 106
det bedste er at strikke et hjul selv. koster ikke alverden, og kører glæden er meget højre. og vis det så bliver skævt, så skal du bare smide det ned forbi din cykelpusher, og så er det så godt som nyt. og vis lejret bliver kørt i stykker er det også 1000 gange nemmere at ordne.
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Cykler: 2 Emner: 32 Svar: 341
De ruller sådan set godt nok så længe at de bliver brugt dagligt. Men havde en periode på 3-4måneder, hvor de ikke blev brugt, og der havde lejerne fuldstændigt sat sig fast.
Men fik da gang i dem igen, men det er aldrig blevet rigtigt godt igen. Gider ikke skille lortet af, for at tjekke hvad der er galt...Det er nok bare noget lort
Kvalitet af disse hjul?