Hjælp til bremsefejl eller opgradering af bremser. {{forumTopicSubject}}
Hey folkens.
Jeg står med et lille problem. Jeg har købt mig en brugt cykel til at brænde noget skovbund af med, men synes ikke at mine bremser virker særlig godt.
Lige pt sidder der Shimano BR-M486 hydrauliske bremser med 180 mm skiver for og 160 mm skiver bag. Det er ikke fordi der er luft i for de er hårde nok men der sker ikke det vilde når jeg trykker på håndtaget. Hvis de skal kunne bremse skal man virkelig trykke til. Og det ved jeg at det ikke kan passe. Synes også at det virker som om at det ene stempel i den ene kaliber ikke køre ordenligt tilbage så den hænger i bremsen. Har prøvet at rense stemplet og derefter bleedet bremserne, men uden virkning.
Er der nogen der har en ide om hvad der er galt eller skal man udskiftet det hele.
Så jeg står lidt over overvejer at udskifte hele systemet evt med et sæt Avid Elixir. Men er det noget der kan lade sig gøre.
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 3 Emner: 22 Svar: 626
sep 2008
Følger: 12 Cykler: 3 Emner: 1 Svar: 77
feb 2014
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 3 Svar: 6
Thomas R: Det tro jeg ikke, den har fået nye skiver og klodser for ikke så lang tid siden. Problemet var der til at starte på så det var også min tanke og derfor kom der nyt på, men det hjalp intet...
feb 2014
feb 2014
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
DaveB; enig i at processen i at elixir er en smule mere omstændig, men resultatet efter udluftning er mindst ligeså godt som ved Shimano. Jeg bøvlet med Shimano udluftning mindst ligeså mange gange som ved elixir. Det er min oplevelse at Shimano stemplerne lettere kommer til at køre skævt eller sidder fast i kaliberen, end elixir.
feb 2014
sep 2008
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
Hvis det ene stempel hænger, så tag klodserne ud, pres stemplerne lidt ud og rens stemplet med en vatpind der er vædet i sprit. Når du har renset dem, smøre du med Shimanos bremseolie, ganske lidt på en vatpind og presser stemplerne tilbage.
På med klodserne og sikre dig at begge stempler køre ud når du bremser. Det ene må gerne bevæge sig en smule mere end det andet, men det duer ikke hvis det ene sidder fast.
feb 2014
Jeg er overbevist om at både calipere og greb har måtte lade livet efter tidligere ejer har påfyldt almindelige bil bremsevæske.
Så har besluttet mig for at skiftet hele skidtet ud.
Jeg har kigget lidt på Shimano's br-m446 bremsesæt. Lige pt sidder der br-m486 på cyklen, men tror ikke at der er den helt store forskel.
Men hvis der er nogen der ligger inde med et komplet sæt bremser (for+bag caliper, slange og greb) så må i da godt lige give lyd fra jer
Og igen tusind tak for alle jeres svar.
sep 2008
sep 2008
Hjælp til bremsefejl eller opgradering af bremser.