{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.630 visninger | Oprettet:

Simon K
Simon K
Emner: 4 Svar: 9

Cykel stel {{forumTopicSubject}}

Jeg har tilbage i slutningen af 2011, købt en MTB af mærket Principia (Carbon cykel).
Cyklen har sammenlagt kørt under 350 km og stået stille de sidste to år, så den har ikke været benyttet særlig meget.

Igår valgte jeg så at tage den frem, hvor jeg til min forbavselse, opdagede at bagbremsen kørte på bremseskiven.
Cyklen blev smidt til mekanikker, hvor de i dag har tilbage meldt, at stellet er skævt på det stykke hvor bremsekaliberen sidder.

Eftersom cyklen ikke har været mere i brug og jeg aldrig har haft størrere styrt, er der så nogle rettigheder jeg har for reparation eller skal jeg indvisteer i et nyt stel for egen lomme?
Cyklen var dengang sat til 17000 kr, hvis det har noget relevans.

Mvh Simon

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykel stel
  • #1   19. feb 2014 Såfremt du ved at den har været opbevaret fornuftigt, så ville jeg få en mekaniker mere til at se på den. Det lyder da skørt at den skulle stå og blive skæv af sig selv..

• #2   19. feb 2014 det lyder underligt den skulle ende med at være skæv, så ville du kunne se revner i kulfiberen smiley

• Simon K
    Simon K Tilmeldt:
    sep 2011

#3   19. feb 2014 Der er intet brud at se eller anden skade :\

Da den var til service første gang, snakkede jeg til dem om at bagbremsen, bremsede lidt, hvor de tog en skruetrækker og skubbede til bremseklodsen, hvor problemet blev "løst".
    Cylinderne sidder som de skal, men så snart bremsekaliberen, bliver spændt fast på cyklen, køre den på skiven.

• #4   19. feb 2014 Find en bedre mekaniker.
    Hvis det først er nærmest kaliberen bliver spændt, at den går imod. Så skal du have anlægsfladen på rammen fræst.
    Det kan en cykelbiks med det rigtige værktøj smiley

• #6   19. feb 2014 *Nærmest = når

(L*rte autokorrektur)

• Finn H
    Finn H Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 26
    #7   19. feb 2014 Dette problem har jeg selv rettet på flere Principia cykler, og ja, anlægsfladen kan være skæv i forhold til skiven ( man kan kalde støbe fejl ) man bruger små chims, mikro tynde metalstykker, som mellemlæg mellem kaliber og stel, ind til det kører lydløs, (hele og have stykker under) det kan tage lang tid at oprette, noget man skal stå og lege med!

• Simon K
    Simon K Tilmeldt:
    sep 2011

#8   19. feb 2014 Det lyder til at problemet ikke er så slemt, som jeg har gjort det til. Alligevel er det træls..

Tak for hjælpen, vil prøvet at finde mig en anden cykel ekspert til at rette på fejlen smiley

• #9   19. feb 2014 Lyder som om at stellet skal planfræses noget jeg har gjort masser af gange

• Simon K
    Simon K Tilmeldt:
    sep 2011

#11   20. feb 2014 Snakkede med cykel mekanikeren igen i dag, da det var en vikar som skulle forklare hvad der var i vejen.

Det skulle være en støbe fejl i stellet, som ikke kan rettes. De har prøvet at fræse stykket, men vinklen er for stor til fejlen kan rettes ordenlig.
    Har kontaktet Principia og de skal have cyklen ind og tjekke den efter. Hvis ikke de kan rette fejlen, får jeg et nyt stel smiley

Kommentér på:
Cykel stel

Annonce