Cykel stel {{forumTopicSubject}}
Jeg har tilbage i slutningen af 2011, købt en MTB af mærket Principia (Carbon cykel).
Cyklen har sammenlagt kørt under 350 km og stået stille de sidste to år, så den har ikke været benyttet særlig meget.
Igår valgte jeg så at tage den frem, hvor jeg til min forbavselse, opdagede at bagbremsen kørte på bremseskiven.
Cyklen blev smidt til mekanikker, hvor de i dag har tilbage meldt, at stellet er skævt på det stykke hvor bremsekaliberen sidder.
Eftersom cyklen ikke har været mere i brug og jeg aldrig har haft størrere styrt, er der så nogle rettigheder jeg har for reparation eller skal jeg indvisteer i et nyt stel for egen lomme?
Cyklen var dengang sat til 17000 kr, hvis det har noget relevans.
Mvh Simon
okt 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Cykler: 13 Emner: 174 Svar: 894
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 3 Emner: 22 Svar: 626
sep 2011
Emner: 4 Svar: 9
Da den var til service første gang, snakkede jeg til dem om at bagbremsen, bremsede lidt, hvor de tog en skruetrækker og skubbede til bremseklodsen, hvor problemet blev "løst".
Cylinderne sidder som de skal, men så snart bremsekaliberen, bliver spændt fast på cyklen, køre den på skiven.
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 18 Cykler: 7 Emner: 47 Svar: 1.073
Hvis det først er nærmest kaliberen bliver spændt, at den går imod. Så skal du have anlægsfladen på rammen fræst.
Det kan en cykelbiks med det rigtige værktøj
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 18 Cykler: 7 Emner: 47 Svar: 1.073
(L*rte autokorrektur)
feb 2011
Følger: 1 Svar: 26
sep 2011
Tak for hjælpen, vil prøvet at finde mig en anden cykel ekspert til at rette på fejlen
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Cykler: 8 Emner: 12 Svar: 127
sep 2011
Det skulle være en støbe fejl i stellet, som ikke kan rettes. De har prøvet at fræse stykket, men vinklen er for stor til fejlen kan rettes ordenlig.
Har kontaktet Principia og de skal have cyklen ind og tjekke den efter. Hvis ikke de kan rette fejlen, får jeg et nyt stel
Cykel stel