{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.700 visninger | Oprettet:

Thomas M
Thomas M
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 16

Krank og box til Trek 1.2 {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Da jeg er rimelig ny indenfor cykel verden, skal jeg bruge noget hjælp.

Jeg har nemlig ikke helt forstået der med krank og box på en cykel.

Nu har jeg en Trek 1.2 og jeg skal have skiftet krank og box da jeg har sat en Ultegra 6700 gruppe på cyklen, og krank+box er slidt.

Men det eneste jeg er kommet frem til er at det er en BSA box der sidder på.

Jeg får tit af vide at andet også kan sidde på.

Kan jeg købe lige den krank jeg vil have også bare købe den box som passer til min cykel ? eller skal det passe sammen på en måde ?

Der er også forskellige slags diameter på de boxe man kan få.

Jeg håber virkelig der er en der gider tage sig tid til lige at for klarer mig det.

Jeg vil nemlig finde en krank + box på ebay for at sparer lidt penge.

På forhånd tak for hjælpen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krank og box til Trek 1.2
  • #1   18. feb 2014 BSA, er det gevind der er skåret i stellet. Ikke noget du behøves at bekymre dig om, du skal bare vide at den krank du sætter i, skal matche BSA gevind..
    For at komme tilbage til dit spørgsmål.. Så vidt jeg huske så sidder der en almindelig firkantet krank på en trek 1.2. Hvis du opgradere dig kranksæt, kan du enten købe et kranksæt der evt. passer til firkantet krank, eller feks, Hollowtech ll kranksæt, men så skal du sætte en anden krank i..

MEN!, hvis du ikke har forstand på BSA gevind, og diverse kranke, så vil jeg bestemt råde dig til at gå ned til en cykelhandler og snakke med ham, og lade værkstedet skifte det for dig.. For du kan nemt splitte noget ad hvis du ikke har styr på hvad du laver, plus du skal også bruge special værktøj for at udføre opgaven..
    Hjalp det lidt?

Kommentér på:
Krank og box til Trek 1.2

Annonce