{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slidte pads i skivebremser
  • #1   28. jan 2014 lige et mere

profilbillede
  • #2   28. jan 2014 Hvorfor ville du skifte bremseklodser? Larmer de, bremser de ikke eller er det noget helt tredje?

Der burde være massere af bremseevne og levetid tilbage i de klodser, med mindre den lidt sorte farve på de brugte pads skyldes at du har puttet olie på bremseskiven og ind til bremseklodserne.

• #3   29. jan 2014 De bremser fint, men har hylet lidt.
    Jeg ved ikke helt hvor mange km man regner med at køre med et sæt.

• #4   29. jan 2014 Prøv at slib klodserne og tørre dem af i acetone.

• #5   29. jan 2014 Jeg plejer at køre et til to år med mine, og det er på en downhill cykel, hvor bremserne bliver belastet rimelig meget. På min XC cykel kan man knapt se at bremseklodserne er blevet slidt, og jeg regner da også med at de holder to til tre år med rimelig meget kørsel.

Hvis de sidder på en hverdagscykel eller en XC cykel kan du i hvert fald godt regne med at de holder et par år. smiley

• #6   29. jan 2014 Kører du også i mudder og sand (vådt vejr), slider det rigtig meget! Jeg har slidt 2 sæt ned nu på 1,5 år. smiley

• #7   29. jan 2014 Ja i mudder holder de ikke længe.. 300 km holdt de sidste.. Men på en til fra job/skole cykel holder de flere år

• #8   29. jan 2014 Emil: Det afhænger vidst også meget af hvilket materiale bremsefladen er lavet af. Jeg kører med metallic, da de holder længere og er længere om at køre varme. Dog er bremsekraften ikke helt så god som med et sæt organic. Det er i hvert fald det jeg har hørt om de forskellige materialer. Har aldrig selv givet mig i kast med et sæt organic.

Jeg bruger ikke rigtig min DH cykel når det er mudret, da det slider for meget på sporene. Har egentlig kun brugt den i dårligt vejr, hvis jeg har været på besøg i en bikepark, hvor vejret ikke lige har været så fint. Ellers bliver de altid brugt i nogenlunde tørt føre.

• #9   29. jan 2014 Jeg har slidt 4 par bremseklodser op (til metallet) på knap 2 mdr... Det er metallic klodser, og de bliver bremset til, men til gengæld kører jeg 4 gange om ugen uanset vind og vejr... Det er nummer 5 og 6 par, der sidder på cyklen nu og de holder mærkbart længere, da der er kommet frost i jorden smiley

• #10   29. jan 2014 Fair nok. Mine bliver så også kun brugt om sommeren, og eftersom der ikke rigtig er behov for at bremse på de danske DH spor bliver de jo egentlig kun brugt i udlandet, så det kunne måske være derfor. smiley

• #12   29. jan 2014 Tak for de mange inputs.
    I første omgang hjalp det at få justeret lidt på bremsen placering på forgaflen.
    Cyklen bliver brugt til hverdags brug i vinter perioden hvor vejgreb er kritisk. ca. 150 km/uge

#4 Godt trick. Det vil jeg prøve ved lejlighed. Gør faktisk noget tilsvarende med bremseklodserne til fælge.
    #11 FredrikB: Nu du siger det erindre jeg noget lign. fra et TechDoc

Kommentér på:
Slidte pads i skivebremser

Annonce