{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.274 visninger | Oprettet:

Mads K
Mads K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Bremseskiver piver under bremsning!! - bliver syyyg! {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har nu for ca et år siden købt en Cube mountainbike. Jeg er 100% tilfreds med den og kan varmt anbefales! Meeeeeen hver evig eneste gang jeg bremser piver skiver helt vildt højt.
Det skal lige sige det er skivebremse med hydraulisk kaliber.

Jeg har næsten prøvet alt, pillet skiven og klodserne af (klodserne er ikke slidte) renset dem med både bremserens og stålbørste, pudset skiverne så der ikke var nogle spor tilbage i dem osv....
Umiddelbart virker det, men efter 2-3 kilometer på den piver de igen....
Den larmer allermest når de er våde.

Har I nogle ideer til hvad det kan være?

Tak på forhånd
-Mads smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremseskiver piver under bremsning!! - bliver syyyg!
  • #1   2. jan 2014 jeg har hørt at det kommer hvis de bliver fugtige, mine gør nøjagtig det samme men så snart de er bliver varme så stopper det:)

• #2   2. jan 2014 hvis du køber et sæt swissstop klodser og sætter i er du ude over det problem smiley

• #3   2. jan 2014 Våde bremser vil næsten altid pive.
    Hvis du har en utæt kaliber kan der komme bremsevæske ud på skiven og så kan det være derfor de piver. Men var den utæt havde du nok opdaget det inden der var gået et år.

Jeg vikke prøve med et sæs nye klodser i første omgang, og så passe på at du ikke kommer til at spray olie på når du smør kabler og kæde. Er der først kommet olie på klodserne kan det være svært at få 100% af igen.

• Apollon
    Apollon Hjælpe-administrator

Følger: 9 Følgere: 47 Cykler: 6 Emner: 38 Svar: 346
    #4   2. jan 2014 hvilken bremse skive og klodser har du?

jeg havde shimanos på, og de sagde intet, så skiftede jeg til magura, og nu skriger mine også i vådt føre smiley

• #5   2. jan 2014 du skal skifte dine bremsklodser ud til organiske, de piver ikke smiley

• #7   2. jan 2014 I repair disks since the beggining... few steps
    new pads.
    1 drop of shimano rollerbrake paste behind pads
    sandpaper the rotors / new rotors
    threadlock on rotor and caliper bolts
    bed in brakes again.
    well sorted brakes dont scream under any circumstances.. only if there is moist, on rotor or pads, in which case sound must disappear after the first second of braking

• #8   2. jan 2014 mine er organiske og piver stadig...

• #9   2. jan 2014 bad mechanic

• #10   2. jan 2014 Du er ikke alene.. Men jeg døjer kun med det foran, selvom der er samme klodser mm.
    Og det kommer Altid når vejret er koldt og vådt, men stopper når klodserne blir varmet lidt op.

• Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    aug 2012

#11   2. jan 2014 Tusind tak for de mange svar!
    Mine skiver er standard Shimano og det er klodserne også! smiley
    #6 tak for detaljerne, var lige ude og kigge for at være sikker, alt sidder som det skal, "desværre :("

Jeg må nok hellere købe et nyt sæt klodser så smiley
    -Er der nogle forslag til dette? smiley
    Og lidt pinligt, men går ud fra der er forskellige kalibre, så skal jeg bare finde et sæt der passer til Shimano eller skal jeg være mere præcis? smiley

-Mads

• #12   2. jan 2014 jep der er en masse forskelige (link fjernet)

• Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    aug 2012

#14   2. jan 2014 #13 God ide smiley

• #15   3. jan 2014 put silencer på så stopper de smiley

• #16   3. jan 2014 nemlig det er hovedsagelig min bad på der piver når det er træls vejr, om sommeren er der intet smiley

• #17   3. jan 2014 Det plejer og være fedtstof der for dem til og pive, og har klodserne suget fedtstoffet (kædespray, olie fra caliperen) så skal der nye til. hvis ikke er det nok og rense bremseskiven i acetone eller propyl alkohol, det plejer og virke ret godt, det koster ikke alverden nede i Brugsen, lige når de er renset kan de godt pive lidt, men det er hurtigt overstået.

• #18   3. jan 2014 jeg har haft mine pillet af og renset dem godt og det samme med skiverne.. det er ikke derfor de piver. det er pga fugtigheden.. smiley

• Henrik E
    Henrik E Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Svar: 6
    #19   8. jan 2014 Hvad bruger du bremserne til smiley :P smiley

• Kasper K
    Kasper K Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Svar: 16
    #20   9. jan 2014 Dette problem har været kendt indenfor mc-verdenen i mange, mange år!
    Grunden til at skivebremser piver/hyler er, at klodserne går i svingninger i kaliberen under kontakt med skiven.
    Det der skal gøres, er ganske simpelt at forhindre/begrænse disse resonanser.
    Så, ud med klodserne og rengør omhyggeligt kaliberen og omkring stemplet. Derefter påfører du et tyndt lag varmebestandigt kobberfedt PÅ BAGSIDEN af klodserne og monterer det hele igen.
    Dette vil medføre, at klodserne ikke så nemt kan gå i resonans og hyleriet vil stoppe!

• #21   9. jan 2014 Husk at der er rigtig meget gummi der ikke tåler kobberfedt....

• #23   9. jan 2014 Da man lige gik til asbestfri belægning, var støj et stort problem
    Det kunne afhjælpes ved at bore et hul i belægning og putte en blyantstift i hullet , men når støjen er der udelukkende i fugtigt vejr ved jeg ikke om det vil hjælpe

Kommentér på:
Bremseskiver piver under bremsning!! - bliver syyyg!

Annonce