10.274 visninger
|
Oprettet:
Bremseskiver piver under bremsning!! - bliver syyyg! {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg har nu for ca et år siden købt en Cube mountainbike. Jeg er 100% tilfreds med den og kan varmt anbefales! Meeeeeen hver evig eneste gang jeg bremser piver skiver helt vildt højt.
Det skal lige sige det er skivebremse med hydraulisk kaliber.
Jeg har næsten prøvet alt, pillet skiven og klodserne af (klodserne er ikke slidte) renset dem med både bremserens og stålbørste, pudset skiverne så der ikke var nogle spor tilbage i dem osv....
Umiddelbart virker det, men efter 2-3 kilometer på den piver de igen....
Den larmer allermest når de er våde.
Har I nogle ideer til hvad det kan være?
Tak på forhånd
-Mads
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 7 Svar: 69
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 59 Svar: 728
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 9 Cykler: 1 Emner: 27 Svar: 335
Hvis du har en utæt kaliber kan der komme bremsevæske ud på skiven og så kan det være derfor de piver. Men var den utæt havde du nok opdaget det inden der var gået et år.
Jeg vikke prøve med et sæs nye klodser i første omgang, og så passe på at du ikke kommer til at spray olie på når du smør kabler og kæde. Er der først kommet olie på klodserne kan det være svært at få 100% af igen.
Følger: 9 Følgere: 47 Cykler: 6 Emner: 38 Svar: 346
jeg havde shimanos på, og de sagde intet, så skiftede jeg til magura, og nu skriger mine også i vådt føre
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Cykler: 1 Svar: 3
jun 2013
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 15
new pads.
1 drop of shimano rollerbrake paste behind pads
sandpaper the rotors / new rotors
threadlock on rotor and caliper bolts
bed in brakes again.
well sorted brakes dont scream under any circumstances.. only if there is moist, on rotor or pads, in which case sound must disappear after the first second of braking
mar 2013
jun 2013
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 15
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 6 Cykler: 9 Emner: 13 Svar: 459
Og det kommer Altid når vejret er koldt og vådt, men stopper når klodserne blir varmet lidt op.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
Mine skiver er standard Shimano og det er klodserne også!
#6 tak for detaljerne, var lige ude og kigge for at være sikker, alt sidder som det skal, "desværre :("
Jeg må nok hellere købe et nyt sæt klodser så
-Er der nogle forslag til dette?
Og lidt pinligt, men går ud fra der er forskellige kalibre, så skal jeg bare finde et sæt der passer til Shimano eller skal jeg være mere præcis?
-Mads
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 59 Svar: 728
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Emner: 17 Svar: 464
mar 2013
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 7 Svar: 87
mar 2013
feb 2013
Følger: 1 Svar: 6
sep 2010
Følger: 1 Svar: 16
Grunden til at skivebremser piver/hyler er, at klodserne går i svingninger i kaliberen under kontakt med skiven.
Det der skal gøres, er ganske simpelt at forhindre/begrænse disse resonanser.
Så, ud med klodserne og rengør omhyggeligt kaliberen og omkring stemplet. Derefter påfører du et tyndt lag varmebestandigt kobberfedt PÅ BAGSIDEN af klodserne og monterer det hele igen.
Dette vil medføre, at klodserne ikke så nemt kan gå i resonans og hyleriet vil stoppe!
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 327
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 327
Det kunne afhjælpes ved at bore et hul i belægning og putte en blyantstift i hullet , men når støjen er der udelukkende i fugtigt vejr ved jeg ikke om det vil hjælpe
Bremseskiver piver under bremsning!! - bliver syyyg!