{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  XTR Race vs. Trail?
  • #1   29. nov 2013 På det meste af gruppen er der ikke den store forskel.

    Men der er 2 forskelle, bremser og bagskifter.

    Bremserne på trail har en ekstra kølefunktion til klodserne, lige som XT udgaven, hvor stor forskellen er er jeg ikke sikker på, jeg anvender selv race udgaven og er ovenud tilfreds med denne.

    Bagskifteren er noget nemmere at breskrive i det race udgaven er en alm skifter, mens trailudgaven har til lock-funktion (også kaldt "plus") til armen, og denne virker helt eminent, og jeg, trods den lille ekstra vægt ville jeg aldrig overveje en at køb den alm.
    Kører selv meget race, men gik specifikt efter plus-udgaven, idet den har en del fordele.
    1. den forhindre chain-suck - så slut med en kæde der risikere at ødelægge stellet.
    2. den gør at der konstant er træk på kæden og ikke noget chain-slack, nice.

    Håber det kan hjælpe

    Derudover er der selv. mulighed for at vælge mellem 2x10 og 3x10, men det er jo alt efter hvad man skal b ruge den til, ens fysiske styrke og ens temperment.


  • #2   29. nov 2013 Xtr plus har da ikke været en del a trail serien. Den kom bare efterfølgende som en ny version.

    Men derimod er der også forskel på gearingen på kranksættet. Trail har en lavere gearing som feks er velegnet til 29 hjul.


  • #3   29. nov 2013 På XTR hjemmesiden er plus udgaven en del af trail serien, at den så er helt perfekt til race er en anden side af sagen:)

  • #4   30. nov 2013 Du har også en ekstra justerskrue på trail-bremsen smiley

  • #5   1. dec 2013 Der er forskel på kranksæt, nav, hjul, bremser, pedaler og bagskifter... Det som er ens er kæde, krans/kassette, skiftegreb, forskifter.



Kommentér på:
XTR Race vs. Trail?

Annonce