MSQ Sidney - Problemer med gear eller hvordan? {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg har den heldige ejer af en MSQ Sidney herrecykel med 8 indvendige gear.
Jeg er dog begyndt at opleve problemer med den, og ved ikke helt om det skyldes gear eller narv. Jeg er på ingen måde en ekspert, så hvis jeg allerede har sagt noget forkert her, må i bære over med mig.
Problemet er, når jeg cykler og træder i pedalerne, at det er lige som om, at den hakker ud af gear. Altså der kommer an "klang" lyd og i et split-sekund er der ingen modstand i pedalerne før cyklen får fat igen.
Det sker imidlertid også, når cyklen er i 1. gear. Til at starte med skete det ikke så frekvent, men det er begyndt at ske mere hyppigt - næsten hver gang jeg cykler.
Hvad kan disse symptomer antyde, at min cykel fejler? Og hvad vil en reparation kræve, hvis i kan hjælpe mig med at finde problemet?
Mvh.
Stephan
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 5 Emner: 15 Svar: 213
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
dec 2012
Men det kunne fx være gearkablet der trænger til at blive spændt op - det er i hvert fald der jeg ville starte. Alternativt kan det være ved at gå lidt dårligt - skifter den trægt?
okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Men hvis det er gearkablet, der bare skal strammes, så kan jeg faktisk ikke forstå, hvorfor jeg også oplever samme problem i 1 gear? Altså, der burde jeg jo ikke kunne lade sig gøre, at den "taber" gearet, hvis der er tale om gearkablet - eller er det min logik, der fejler noget?
dec 2012
MSQ Sidney - Problemer med gear eller hvordan?