Fra racer til fixie {{forumTopicSubject}}
Jeg har en ældre racercykel stående som jeg ønsker at lave fra en cykel med en helvedes masse gear, til en fixie. Jeg er ret ny i "gamet" og vil gerne være sikker på jeg ikke får bestilt noget lort.
Er det korrekt at jeg skal have følgende for at konvertere baghjulet:
http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/dmr-single-speed-converter-kit/rp-prod2300
og vil jeg få brug for andre spacere?
Hvad med kranken, kan man konvertere det der sidder på, eller skal der også købes en ny? send meget gerne et link til en fornuftig en
Værktøj til hele operationen:
http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/x-tools-chain-whip/rp-prod10184
får jeg brug for mere fra CRC?
dec 2012
Følger: 29 Følgere: 34 Cykler: 10 Emner: 4 Svar: 807
Du kan formentlig ikke lave en rigtig fixie uden friløb grundet stellets udformning ved monteringen af baghjulet, men hvis du bare ville have en singlespeed kan du højest sandsynligt nøjes med at bestille det du har kig på, pille det ene tandhjul af kranken og bruge din bagskifter som kædestrammer.
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 6 Cykler: 9 Emner: 13 Svar: 459
Og det er nu ikke så vigtigt med drops'ne, for med en ramme til under 6k+ gør det absolut ingen forskel. Og kranken skal du heller ikke tænke på.
Bare tæl dine tandhjul, og køb et komplet hjul, med fast nav, eller flip flop hvis man ikke er dedikeret. Bestil et bagtandhjul som sammen med størrelsen på fortandhjulet vil give en god gearing.
Du kan bestille alt på www.cykelid.dk, og de har også gearings guides. Et baghjul med fast nav er alt der skal til
dec 2012
apr 2008
Men i har nok ret mht rammen. Jeg tænkte mere på de vandrette da jeg skrev
sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Poster et billede om en time
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 3 Emner: 4 Svar: 20
dec 2012
sep 2013
Nå men problemet er nu at jeg har et baghjul fra en cykel hvor "aksellængden" var 120mm og en cykel hvor afstanden skal være 135mm
har jeg nu købt noget der overhovedet ikke kan bruges eller findes der nogle "spacere" jeg kan købe og en ny aksel?? link modtages meget gerne!
sep 2013
sep 2013
apr 2008
Sådan havde jeg gjort, men kan ikke stå inde for resultatet, så vil ikke hænges op på noget
sep 2013
Mooooove bitch !
Jeg prøvede lige at spænde møtrikkerne og "bagsvingeren" giver sig så meget at jeg sagtens kan få det til at virke uden spacere.. nu vil jeg prøve at køre med det også må jeg se om jeg skal have lavet nogle spacere
apr 2008
Ville også tjekke op på det Dave skriver hvis jeg var dig
Fra racer til fixie