1.879 visninger
|
Oprettet:
Pedaler til MTB, hvilke? {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
efter nogle måneders kørsel på min Stumpjumper, syntes jeg at kunne mærke jeg virkelig mangler mere kontrol på cyklen i form af clickpedaler, men hvilke kan anbefales?
Jeg har ALDRIG kørt med dem før og ved stortset ikke en skid omkring det.
De skal bare være ordentlige og ikke gå i stykker efter 2 uger...
http://www.bike-discount.de/shop/k417/a48532/pedals-egg-beater-3-stainless-steel-red.html
disse kan jeg rigtig godt lide, men som sagt - ingen forstand på det.
maj 2013
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 9 Svar: 44
Kig evt i min profil.
jul 2012
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 59 Svar: 1.341
Det kan give dig et mere effektiv tråd, hvis du har styr på teknikken, og dine fødder bliver nemmere på pedalerne, hvis det virkelig går hedt for sig ned ad.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 57 Cykler: 6 Emner: 91 Svar: 1.079
Af princip så vil jeg personligt aldrig give særlig meget for pedaler. Men det er min egen holdning
Du bliver glad for klik, det vil jeg garantere......
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 31
Jeg bruger pt mine Salomon Speedcross 3 (trailløbesko) og de skøjter rundt på pedalerne når det går vildt for sig. jeg vil mene jeg har nogenlunde styr på teknikken og det er på tide at bevæge mig ud i klik.
okt 2012
jan 2011
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 4 Svar: 86
Funktionaliteten er der dog ikke så meget at skrive hjem om..
Kører selv med Shimano SPD pedaler, nemme at klikke ind og ud af og solid konstruktion der nærmest ikke kan gå til.. + en god pris!
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Cykler: 4 Emner: 52 Svar: 1.012
sep 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Cykler: 4 Emner: 10 Svar: 261
Dem her kan godt anbefales. Så kan de også bruges med alm sko
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 6 Emner: 14 Svar: 219
Hvad er det ved "Funktionaliteten" ved Egg beaters som ikke er noget at skrive om ?
Jeg kører med Egg beaters og de virker kanont godt. en af fordelene er at du kan klikke ind fra alle 4 sider så du sætter bare foden op så klikker den i.
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Man kan sige. Det er en fin ting at der er rep kits til egg beater, det mener jeg ikke shmano/look/time har. Men det er jo nok fordi de ikke har brug for det
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 8 Cykler: 5 Emner: 11 Svar: 114
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Cykler: 4 Emner: 33 Svar: 181
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 6 Cykler: 9 Emner: 13 Svar: 459
sep 2008
Ja jeg synes helt klart det er nemmere end for eksempel spd.
jeg tror der er mange der har oplevet at når de sætter igang skal man lige have vendt pedalen rigtigt osv. før man kan klikke i, det er aldrig et problem med Egg
feb 2008
Selv min spd racer pedal med kun 1 side at komme ind på har jeg ikke problemer med.
sep 2008
I vores familie er vi 4 personer som både kører skov og landevej så vi har efterhånden prøvet lidt af hvert og jeg er ikke i tvivl om hvad jeg synes er klart nemmest at klikke i.
Om det så er et "problem" med spd med kun klik på den ene side for dig kan jeg da ikke vurdere men når jeg kommer med knægten i cykelklubben kan jeg da se at der er flere der lige skal have pedalen til at vende rigtigt når de sætter igang og det kan jeg ikke se er nogen fordel når man sætter igang på en bakke, skal over en befærdet vej osv.
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Cykler: 4 Emner: 52 Svar: 1.012
TIME ATAC den bedste pedal jeg har kørt med. Og gået tilbage til dem hver gang. god kvalitet, lejer holder længe, klampene slides lidt for hurtigt.
Har aldig oplevet problmer med at klikke i med de forskellige mtb pedaler jeg har kørt med, når først tekniken er der...
SPD (XTR og XT)syntes jeg godt kan drille noget når det bliver rigtigt rigtig mudderet, lejere har også holdt godt.. nem at klikke i og juster, klamper holder godt.
Egg Beater 3 RS har faktisk oplevet at de kan være lidt svære at klikke i måske pga af den lille str på pedalen og nogle gange er foden gledet af skoen + mindre træde flade, dog betyder dette ikke så meget hvis du har en stiv carbon sko. Havde dem på min Cross cykel og min mtb.. lykkes mig at knække 2 akser. + klamperne kan godt knave lidt i sålen.
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Cykler: 3 Emner: 1 Svar: 50
okt 2012
http://www.bike-discount.de/shop/k417/a1089/pedals-atac-alium.html ?
feb 2008
Pedaler til MTB, hvilke?