482 visninger
|
Oprettet:
Hydra. Brems bytte venstre/højre {{forumTopicSubject}}
Hej med jer. Så fik jeg købt en mtb. Har cyklet lidt på den, og vil meget gerne ha byttet om på venstre og højre brems.
Sidder der noget man ska være obs på inden man skiller ad? Sidder der skære ringe på slangerne som ska skiftes og hvad med olie? Det er vel ikke alm. Bremsevæske?
Det er shimano bremsecylindere på styret.
Tak.
dec 2012
Følger: 29 Følgere: 34 Cykler: 10 Emner: 4 Svar: 807
aug 2011
Følger: 1 Cykler: 3 Emner: 28 Svar: 395
Først og fremmest, så vil jeg ikke anbefale at bytte rundt, standard virker som det skal. Og så er det også nemmere at kommer over på en anden cykel. Der er så mange ting, man lige skal vænne sig til, da jeg første gang kørte på min motorcykel, syntes jeg også den var underlig, nu spiller den.
Og at ændre på standardopsætningen på en cykel, virker ikke ret smart, med mindre du har et handicap, der gør det til en bedre løsning.
dec 2012
Skiftede selv hvordan bremserne sad da jeg fik en cykel hjem fra England, da jeg simpelthen ikke kunne vænne mig til at bremserne sad omvendt i forhold til resten af mine cykler, og det fungerede altså helt fint.
Men må man så heller ikke skifte forgaffel, bagdæmper, gear, styr osv. hvis man helst ikke må ændre på standardopsætningen?
aug 2011
Følger: 1 Cykler: 3 Emner: 28 Svar: 395
Det er jo betjening, og det er bare nemmest, hvis det er ens. Kører man mc med omvendt gearskift, kræver det også en del tilvænning.
Det kan ikke sammenlignes med at ændre på udstyret på cyklen. Jeg forstår ikke ideen med at ændre på betjeningen, hvorimod det jo giver mening at forbedre cyklen med bedre stumper.
Det ville jo også være underligt, hvis man pludseligt fandt ud af, at man ville bytte om på speeder og bremse i bilen.
dec 2012
Det svarer vel lidt til at skifte tandhjul. Nogle mennesker foretrækker en høj gearing og andre en lav gearing, og nogle foretrækker at have bremserne omvendt, mens andre gerne vil have dem som de kommer fra fabrikken. Det handler jo i bund og grund bare om at ens cykel skal fungere som man gerne vil have det.
Hydra. Brems bytte venstre/højre