{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.558 visninger | Oprettet:

lyde fra racer....ØV {{forumTopicSubject}}

Min racer kniker eller klikker...og det er røv ireterende. Syntes jeg har prøvet alt....efter spændt alt..alle bolte, krankbox osv polly hjul.. lige lidt hjælper det...QR, klinge bolte, sadel ja sort set alt på cykel..nu har jeg skiftet mine små New Utimalt Qr med mtb ellers må jeg give fortabt...og smide den til mekaniker....lyder er kun når man træder ligemeget om det er den lille eller stor klinge og kun de 5 tungest bagpå.... enste jeg kan se der har slid mærker er kassethuset der har mærker efter kassetten..(spændt med monment nøgle) har kigget rammen efter revner men kan intet se...
Overveje om sadel pinden???er problemet den har fået carbon pasta....

Ellers nogle bud??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lyde fra racer....ØV
  • #1   14. aug 2013 hvor gammel er rammen? det kan evt være kranklejer, ellers er det nok rammen der er problemet

• #2   14. aug 2013 havde lidt problemer med min boardman også. Det var saddelspændet, den fik lidt olie/fedt så forsvandt det smiley

• #3   14. aug 2013 Min Nishiki var totalt splittet ad 2 gange inden jeg selv fandt fejlen.. en lejeskål ttil styrfittings sad løst i stellet.. Cyklen knagede og klikkede når jeg rigtig trådte igennem..

• #4   14. aug 2013 Krank lejere fejler ikke noget... rammen er små 2 år

• #6   14. aug 2013 Ud med krankboksen, rens rammen og boksen af, giv gevindet nyt fedt og skru det sammen igen.

saddelpind, ud med den, rens den og smør den og sæt den i igen.

Saddel af med den, rens rails'ne, smør dem og sæt på igen.

af med frempinden, rens den, smør den og på igen =)

Lyden kommer typisk fra sandkorn eller metal der gnaver mod hinanden og det skaber en knirke lyd. Oftest er det fra overstående. Det er IKKE godt nok bare at smøre det udefra, du skal have det fra hinanden =)

Carbon pasta laver som typisk ikke den knirke lyd, tværtimod fjerner den det, men hvis fejlen er kommet kun efter du har givet den carbon pasta, så er det værd at fjerne det igen og se om lyden er væk.

• #7   15. aug 2013 nu når du siger klikke, så har jeg tidligere haft en del problemer med pulleyhjul når jeg kørte på de største tandhjul bagpå.. det virkede lidt som om kæden gik skæv på hjulene og så pludselig sprang tilbage på dem igen.. kom med faste intervaller da det var 2 steder på kæden der gjorde det.. nye pullhjul hjalp på det for mig..

• #8   15. aug 2013 syntes bagnavet sage lidt lyde i friløb, så jeg skildte det af og smurte det op...lyden var der ikke i morgens og på vej hejm igen...håber det var det

Kommentér på:
lyde fra racer....ØV

Annonce