{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
319 visninger | Oprettet:

Hul i carbon stel. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg har virkelig brug for gode råd af nogen der ved lidt om carbon stel.

For små to måneder siden købte jeg en refurbished carbon racer til min søn. Jeg kiggede den grundigt efter for skrammer men den så fin ud. Sælger garanterede mig at stellet var intakt. Min søn har kørt ca. 150 km siden vi købte den, når han ikke har cyklet har den stået inde i vores lejlighed.

I fredags cyklede han sin første regnvejrs tur, hjemme igen bliver cyklet gjort ren og vupti, så er der pludselig hul/dyb ridse i stellet. Vi har brugt kæderens til kæden og stel er tørt af med klud. Min første tanke er at sælger har haft "spartlet" hullet, men er det muligt? Derudover er der pludselig en del mere synligt slid/ridser på steller efter den har været ude i regnvejr.

Nu tør min søn ikke cykle mere og jeg ved egentlig heller ikke om det er forsvarligt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hul i carbon stel.
  • #1   30. jul Ulempen ved carbon / kulfiber stel er at det normalvis ikke er lige til at reparere. Selvfølgelig kan alt laves, men en bekostelig affære .

    Jeg vil mene at cyklen sagtens kan køres på som den er selvom stellet har fået den skramme


  • #2   1. aug Du kan evt betale 1200-1500kr og få en til at repareret ved et firma, søg på google om der er noget nærliggende "reparation af carbon cykelstel" og så burde der poppe noget op..

    Hvis man ikke vil ofre det, kan man evt tage en gammel kulfiber fiskestang som er defekt. Tag noget sandpapir og få noget kulfiber støv der fra.. Bland med god kvalitets 2 epoxy lim og spartle revnen op, der efter kan man anskaffe en lille carbon måtte og lave en reparation udvendigt på det.. Om det vil holde længe vil kun tiden vise, men alt det arbejde og materiale vil koste det samme som at betale en shop til at gøre arbejdet ordenligt.


  • #3   1. aug Tak for jeres svar. Forhandleren tog den tilbage med fuld refund, da han godt kunne huske at den havde været lidt skrammet og hullet blev dybere når man kradsede med en negl.

Kommentér på:
Hul i carbon stel.

Annonce