{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.880 visninger | Oprettet:

Sram RED forskifter problem! {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har et KÆMPE PROBLEM med min Sram RED forskifter, det er et problem som kommer og går lidt på turene, både cykel og geargruppe er spritnye og kar kørt under 1100km...

Problemet er at den ikke altid trækker kæden med op på den store klinge ved skift, jeg klikke godt nok helt ud som jeg skal og forskifter trækkes også ud, men kæden følger ikke altid med, kan derefter forsøge flere gange, men uden succes...hvorefter den pludselig springer på og det fumgere fint nogle km frem!

Det underlige er at det er et problem af intervalmæssig karakter, den har været ved cykel forhandleren 5 gange hvor man 4 gang skiftede forskifter ud til en Force som skulle være bedre og stivere end RED?!

Det hjalp for de første små 100km, men nu er problemet tilbage igen...What to do?

Jeg har optaget et par videoer, men de kan ikke smides op herinde desværre...

Mvh

Kenneth W

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sram RED forskifter problem!
  • thomas w
    thomas w Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 81
    #1   7. jul 2013 Har du / i tjekket kablerne, hvis de evt, hænger lidt, kan det hele godt drille,
    Tror fejlen er fra grebet og ned, ikke selve skifteren.

• #2   7. jul 2013 Jeg tror også det er selve kablet der er problemet.
    Kablet skal op over en lille klods ved bespændingen for at virke ordentlig.
    Hvad bruger du af yderkabel?
    Har du stop på i enderne, så yderkablet ikke gi'r sig?

Smid en video ind i Video forummet og kald den det samme som tråden her.

• #4   7. jul 2013 Hvad er det for en cykelforhandler? At bytte en red ud med en force! Det lyder noget useriøst! For det lyder som om at gearkablet er for slapt!!!?

• #6   7. jul 2013 Det er faktsik et kendt problem, der er mange som skifter tilbage til en force forskifter. Men et sæt nye kabler, gør altså underværker.

• #7   7. jul 2013 Hej!

Tusind tak til jer alle for jeres svar og interesse for mit problem.

Uden på gear kablerne står der at de hedder GORE Ride-on, jeg kender intet til kvaliteten af disse, men det er ikke en billig cykel de er monteret på??!

Det handler om en KUOTA KOM Evo, købt spritny som den stod med Zipp hjul, en del andre Zipp produkter samt komplet Sram RED (2012 mener jeg) og alt det lækre!

Jeg er som udgangspunkt ikke ude på at svine nogen til, men i min verden må forhandleren også stå til ansvar for deres handling (specielt tiltale og ubehøvlethed) og mangel på forståelse for at løse kundens problem, jeg synes de gav for let op og i bund og grund er det jo ikke mig som er uddannet cykelsmed!

Forhandleren er Jørgen Schmidt Cykler i Randers, som efter min opfattelse, som kunde, har forsøgt at tørre den af på mig selv fra dag 1...og her forstår man ikke hvad JEG gør forkert som det pænt irriteret blev udtalt af en ansat ved femte henvendelse med uvirksom forskifter!

De havde ringet til Kuota og Sram og ingen af dem kendte til problemet!...OG HVAD KAN JEG BRUGE DET TIL, det gør de jo så nu!... Og jeg står stadig tilbage med en cykel som ikke fungerer optimalt?!...Og på dette tidspunkt havde jeg læst om alle de andre som havde tilsvarende problemer, men ved Jørgen Schmidt Cykler fik jeg blot den bemærkning at hvis jeg googlede alle de andre forskiftere så var der også mange som havde problemer med dem!...Det var jeg ikke i stand til at benægte uden belæg og jeg havde dog heller ikke forsøgt, men da jeg google Dura Ace forskifter problemer så dukkede der godt nok ikke ret meget op!

Thor j er inde på det helt rigtige og jeg havde set flere steder at en del døjede for vildt med lige præcis den RED forskifter og jeg havde også printet div. ud og taget med til forhandleren, men det var man ikke int. i at læse og det blev bare krøllet sammen og smidt ud. Jeg gjorde også selv opmærksom på det faktum at nogle nedgraderede til Sram Force forskifteren.

Et køb som skulle have bragt stor glæde og fornøjelse har faktisk udviklet sig til en rigtig ubehagelig mavefornemmelse og jeg ville i skrivende stund ønske at jeg havde lagt mit køb ved en anden forhandler!...

Mvh

Kenneth W

• #8   7. jul 2013 Sidder kablet rigtigt moneret.
    Den skal over toppen og IKKE nedenunder.
    Den vil ikke virke ordentlig hvis den sidder under.

Tro mig, har selv haft de problemer, indtil jeg fik nærlæst hvordan det skal monteres.

profilbillede
  • #9   7. jul 2013 Det vil jeg tro, men jeg tjekker lige imorgen...

• #10   7. jul 2013 Kører selv med komplet red serie, og har ikke oplevet dette problem, alt fungerer upåklageligt..

• #11   8. jul 2013 Det er præcis den samme gruppe du har på din fede Canyon der som jeg har på min Kuota i hvertfald...

• #12   8. jul 2013 Kablet er monteret korrekt!...

• #13   9. jul 2013 Så ville jeg skifte både yder og inder kabler.
    Jeg har aldrig haft problemer, andet end at jeg havde monteret kablet forkert.
    I min tid med Sram, brugte jeg Dura Ace gearkabelsæt.
    Fantastisk stift yderkabel og selve wiren er spundet 50x

• #15   9. jul 2013 Gore Ride On kabler er noget af det bedste! Jeg havde det på min gamle Wheeler, den blev født med de kabler tilbage i 95-96 og de fungerede indtil jeg skiftede dem til nye i 2011, tror jeg det var. Og den cykel kørte mange kilometer! Den er stjålet nu, men det var en cykel, der blev kørt meget. Og i starten også hårdt.

Det lyder til at være det med blød forskifter. Det er sgu ringe, at de smider sådan noget på markedet!

Kommentér på:
Sram RED forskifter problem!

Annonce