{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.165 visninger | Oprettet:

Lasse N
Lasse N
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Valg af ny kassette hjælp ønskes {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde en ny kassette fra shimano?

Jeg køre pt md en sunrace fra 2005 Den er ved at være godt færdig men kan ikke finde en som matcher

Den har 8 klinger og hedder følgende 12-13-14-15-16-18-21-24

Har kigget inde på cykelpartner men synes ikke rigtig der er noget.. Tætteste jeg kommer er denne

(link fjernet) ... 08223.html

12-13-14-15-17-19-21 og 23

Og hvilken kæde skal man så lige vælge hertil..

Min bagskifter er en tiagra og mine skiftere på styret er sora kan den mon klare en 9 speed kassette evt?

Lasse

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af ny kassette hjælp ønskes
  • Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    maj 2012

#3   7. jun 2013 Mange tak jeg fik dette svar et andet sted.

Køb 12-23 hvis du synes at gearingen er lidt for let når du er på ØVERSTE/BAGERSTE klinge
    Køb 12-25 hvis du synes at gearingen er lidt for tung når du er på ØVERSTE/BAGERSTE klinge

12-tands-tandhjulet er når du kører tungest, 23/25 er når du kører op af bakke

Og jeg synes den er lidt tung når jeg bestiger bjerge så tror jeg går efter en 12-23

• Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    maj 2012

• #5   7. jun 2013 Hvis dine skiftere er 8 speed skal du holde dig til 8 speed.
    Mht. gearingen saa skal du vaelge en kassette med 25 taender hvis du synes din nuvaerende med 24 er for tung, aendringen er dog saa lille at du naeppe maerker stor forskel

• Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    maj 2012

#6   7. jun 2013 Jeg har lige fået skiftet min kassette hos en og han fortalte mig også jeg skulle tage en 12-25 incl kæde så det gør jeg også håber jeg jeg kan køre sommeren i møde uden de store uheld smiley

Kommentér på:
Valg af ny kassette hjælp ønskes

Annonce