1.908 visninger
|
Oprettet:
Slør i Fox Float 32 RL {{forumTopicSubject}}
Jeg opdagede i dag at der var lidt slør i min cykel når jeg trak forbremsen, og rokkede cyklen frem og tilbage. Jeg tænkte at jeg bare skulle efterspænde frempinden, men det hjalp ikke. Når så jeg løftede cyklen op og tog fat i forgaflen, kunne jeg svagt ane at den gav sig lidt mellem underbenene og inderbenene. Godt nok er det den første cykel jeg har med en Fox gaffel, men jeg går ikke ud fra at det er normalt. Er der noget jeg selv kan gøre, eller skal den til en cykeldoktor?
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 8 Cykler: 5 Emner: 11 Svar: 114
Hvis du ikke en vant til at skrue så vil jeg anbefale at få din cykelhandler til at ordne det.
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Svar: 106
Inderbenene glider i teflonbøs med olieriller. Når de riller er fyldt med olie forsvinder sløret. Hvis der ikke er olie nok i gaflen eller olien er blevet for ringe (mudder, vand, etc.), så kommer der en smule slør.
Få den serviceret med det samme, så du ikke får følgeskader fra øget slidtage på inderben, bøs og i gaflens dæmper.
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Svar: 106
Jep, det er det, jeg siger. Hvis det ikke forsvinder, når du aktiverer den, så er det et tegn på manglende, eller for dårlig, olie og dermed skal den serviceres.
Tjek i øvrigt i din manual eller på Fox' hjemmeside hvordan serviceintervallerne ligger for din gaffel. Intervallerne er afhængige af føret, så er der meget mudret, så skal det serviceres meget oftere.
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 10
Så den skal til service inden jeg kører mere?
Hvor langt skal man forvente der er mellem service?
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 10
Hov tak for svar, du var lige lidt hurtigere
Slør i Fox Float 32 RL