{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.008 visninger | Oprettet:

Slid af tandhjul {{forumTopicSubject}}

Købte en spritny Biancha JAB 7300 25 Okt. sidste år! Cyklen var udstyret med SLX bagskifter for at sikre mig at jeg ikke købte det billigste kinacrap på markedet! Og noget Deodora foran! D. 25 Dec. kommer der en sms fra forhandler om at første service ska´ udføres! Jeg dropper det og kører videre og tænker lidt det er jo stadi en ny cykel...! i Mandags gik det så galt cyklen ville ikke skifte op i gear og jeg måtte kører på job med ca. 9 km/t ØV! Har fået den tilbage idag fra anden serviceudbyder som har skiftet alle 10 tænder bagpå og monteret en ny kæde! Regnede mig frem til at cyklen må ha´ rundet ca. 1320 km! Den har overhovedt ikke været brugt i skov! og 90 % af tiden har den kørt på asfalt! Den har været vasket jævnligt og smurt med kædeolie tit...! Er det realistisk at man ka´ smadre så meget ved almindeligt brug på ca. 4 Mdr....!??? ;-0000

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slid af tandhjul
  • #1   19. feb 2013 Hvis kæden bare bliver smurt og smurt og ikke renset, så kan man godt kværne sådan en kassette ret hurtigt... Vær glad for at dine klinger ikke også ligner ninja stjerner og også skulle skiftes.

• #2   19. feb 2013 Sagtens. Jeg kører dog kun skov, men ALT bliver renset i bund hver eneste gang, og jeg bruger ca. 3-4 kassetter og kæder om året. Så lyder ikke helt skævt med din.

Mvh Martin

• #3   19. feb 2013 Svært og sige når du ikke selv har målt din kæde. Bliver din kæde for slidt. Så slider den din kassette og klinger ned MEGET hurtigt.

Sørge du for at skifte kæden inden den er for slidt så kan du nøjes kun med at skifte den.

• #4   20. feb 2013 Hej Karsten

Jeg syntes modsat de andre, at det lyder ret vildt hvis du aldrig har kørt skov. Det burde virkelig ikke være så slidt. Specielt når du vasker den jævnligt.

Til sammenligning fik jeg min Radon en måned efter dig, altså i November 2012. Har kørt det samme måske mere end dig vil jeg tro, og ca. 90% i skoven over vinteren. Jeg har dog vasket og smurt min cykel/kasse/kæde efter hver tur. Min kasette og kæde er stadigvæk i ok stand.

• #5   20. feb 2013 Har du målt sliddet på din kæde?

• #6   20. feb 2013 Hej Michael.

Nej det har jeg ikke, hvis det er mig du spørger smiley Kan dog se på min bagkasette at der stadigvæk går lidt tid før den skal skiftes.

• #7   20. feb 2013 Det var det Jimmy smiley

http://www.cykelpartner.dk/park-tool-kaedemaaler_12CC32.html

Anskaf dig sådan en her. Skift enden den bliver for slidt. jeg har kørt 4 kæder på min kassette og klinger. Det er kæden der slider kassette og klinge, ikke omvendt.

• #8   20. feb 2013 Ok. Tak Michael.

Har fødselsdag om en lille måned, så har ønsker mig sådan et cykel værkstøjskasse med kæde pisk, kædemåler og hele pivtøjet. Så håber på at få sådan en ellers stryger jeg ud og køber sådan en selv smiley

• #9   20. feb 2013 Jeg tror desværre jeg må vedkende mig en del af skylden for den hurtige slidtage...!
    Jeg har godt nok vasket cyklen med vand og børste! (engang imellem med sæbe) MEN kommer ikke uden om at cyklen overhovedt ikke har været renset af og fået cheket de ting som folk herinde skriver! Så efter 4 Mdr. med snavs og vinterkørsel gav den op! Jeg vil servicere den fremadrettet...! Tusind tak for hjælpen gutter...! ;-)))

• Peter V
    Peter V Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Svar: 35
    #10   21. feb 2013 Michael g, den slidmåler du linker er ikke særlig god, den presser rullerne fra hinanden så du får en forkert måling og risikerer at smide en fin kæde ud. Shimano laver en den måler på samme sider af rullerne, desværre koster den en arm smiley
    der er en meget god forklaring her http://pardo.net/bike/pic/fail-004/000.html

Kommentér på:
Slid af tandhjul

Annonce