{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.138 visninger | Oprettet:

Defekt carbon ramme - må jeg hører Jeres vudering?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg købte i starten af september en helt ny Cannondale 29er Carbon 3 MTB. Pris 23.999 kr. Jeg vejer 72 kg. og er ikke såå flittig bruger af cyklen, da jeg har anden primær sport. Én ting er dog sikkert, den bliver vasket og plejet efter HVER tur, står altid indenfor i opvarmet hus.

Efter et stævne i december (Vestjysk MTB cup i Klosterheden) opdager jeg at mit carbonsten er begyndt at krakkelerer/Delaminerer. Prøv at se billederne her: https://www.dropbox.com/sh/2077u625aekfl5w/8OkERWTHtM (HVIS DE IKKE VIRKER - SKRIVER EN BESKED/KOMMENTAR!)

Jeg kører ned til cykelhandleren, som med det samme siger det er et slag, og de tror ikke Cannondale vil dække det. Der er dog ingen ridser eller bule i stellet (det er svært at fotografere) men man kan intet mærke med hånden. Tværtimod, revnerne gør at fibrene går ud ad!

Jeg får svar fra dem i går, efter de har fået besked fra Cannondale om, at det er et stød, derfor ingen garanti. Butikken mener det samme.

Mit spg. er, kan I vurderer noget ud fra billederne? Min holdning er i øvrigt at det er for dårligt, og jeg tror cykelhandleren direkte har skrevet til Cannondale, hvad de tror. Det er første gang jeg har et carbonstel, men jeg vil meget gerne hører andres erfaringer med denne slags, specielt Cannondale.

Jeg agter at få det dækket, om det er af cykelhandler eller Cannondale.

Venlig hilsen
Danni Jakobsen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Defekt carbon ramme - må jeg hører Jeres vudering??
  • Finn H
    Finn H Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 26
    #1   18. jan 2013 Prøv at skrive direkte til importøren af Cannondale i DK og spørg om de mener det, vedhæft billeder.
    Hvis alt går galt, vedhæfter jeg et link du kan bruge hvis det ender med at du ikke får det dækket, de kan lave det, så det ikke kan ses mvh. Finn
    www.tuco.dk

• #2   18. jan 2013 Der behøver heller ikke at være buler, hvis det er slag.

Det der gør det sandsyneligt at det er slag eller et overrør der er blevet klemt, er placeringen af skaden. Der er ikke stor belastning midt på overrøret eller nogen samlinger der kan bryde op. Kan du have slået styret ind i røret eller klemt det ved montering af cyklen på stativ? Tror desværre at du kan have en dårlig sag ved erstatning.
    Jeg ville ikke køre mere på cyklen før skaden er udbedret!

• #4   18. jan 2013 Jeg havde en Scott Scale 30 som flækkede omkring kranken. Ligesom dig havde jeg kun kørt til motionsbrug.
    Heino, som jeg havde købt cyklen af, sendte den straks til Scott som kvitterede med en Scale ltd (top-model) uden spørgsmål eller beregning. Der gik under 14 dage.

Jeg synes så afgjort at du skal gå videre med din sag, gennem cannondale alene og udenom din cykelbiks. Så kan du også få klar besked og forvished om hvad der blevet sagt og gjort. Ellers ville jeg tage den til cannondale USA.

Jeg synes ikke du skal lade dig spise af med den forklaring!?

Endelig er jeg enig med at Forbrugerrådet kan hjælpe dig i sidste tilfælde.

Rigtigt meget held og lykke!

Ps - kører stadig Carbon på trods af 108 kg i bagagen og vil gøre det fortsat!

• #5   18. jan 2013 Peter, din skade sidder et helt andet sted, hvor krafter og krav til styrken er en anden. Derfor havde du en meget bedre sag i din reklamation.

Danni, har du spændt din cykel op i et reparationstativ eller anden form for cykelholder i overrøret hvor skaden er sket?

Alle reklamationssager skal gå igennem forhandleren. Forvent ikke at Cannondale vil behandle den hvis du henvender dig direkte.

• #6   18. jan 2013 Det er ikke rigtigt hvad Finn skriver. En reparation vil altid kunne ses, især når rammen er lakeret på den måde.

Danni, tænker at du måske kan gå efter et forligs aftale med Cannondale om at du køber en ny ramme til stærkt reduceret pris.

• #7   18. jan 2013 Det er lige præcis sådan her du ikke skal spænde din carbon cykel fast:

http://www.cykelgalleri.dk/marked/reservedele/41600-trek_mtb_stel_i_carbon

• #8   18. jan 2013 Hvis du har fået stellet tilbage og det ser ud som på billederne, så har de ikke undersøgt stellet på indv. Side for støbefejl, men taget en beslutning på noget man tror/mener er sket. Jeg ville forhører mig om hvordan de har undersøgt stellet og evt. Be om og få rapporten fra Cannondale, den rapport skal dokumentere 100% at vævning og tykkelsen af carbonen er ok før de kan afvise det som garanti. Hvis cykelsmeden ikke har rapporten ville jeg gå direkte til importøren i DK, og forhøre mig om sagen.
    For og få syn for sagen skal man nok gennemlyse stellet eller save det knækkede stykke ud for og se om vævningen er ok, men så er stellet selvfølgelig intet værd bagefter, uanset hvordan sagen ender.
    Se frem til at høre mere om sagens forløb så hold os opdateret

• #9   18. jan 2013 Klag hos forhandleren først (afviser han) så klag dernæst hos producenten eller importøren (afviser han) så klag til sidst hos Forbrugerklagenævnet. I nævnte rækkefølge er du bedst stillet. Det er meget normalt at specielt en importør ikke gider tale direkte med slutbrugeren, men allerhelst vil henvise til forhandleren. Er forhandleren uenig med dig om skadens årsag, er situationen ofte låst, men du skal ikke blot acceptere, men fastholde din uskyld og kræve en erstatning.

Forslaget med at forlange dokumentation for at der er foretaget en grundig test af Cannondale rammen er en rigtig god idé. Kan de ikke fremvise en sådan, så er det bare at gå til Forbrugerklagenævnet.

Jeg prøvede noget lignende med en Kuota ramme og jeg fik den erstattet med en helt ny ramme efter at have talt med MEGET store ord til både forhandler og importør. Jeg tror sgu de blev trætte af mig, men hvad så! Jeg fik hvad jeg havde krav på iflg. Forbrugerklagenævnet.

Held og lykke med erstatningen.

• #10   18. jan 2013 Kan ikke lige se hvorfor forhandeleren ikke skulle ville hjælpe dig. Hvis hans første indskydning var at det var "selvforskyldt" er det nok fordi han er ret sikker. Det eneste han har ud af ikke at ville hjælpe dig er en utilfreds kunde. Derimod får han jo en rigtig glad kunde, hvis han kan få firmaet bag produktet til at dække det, så tror ikke han bare siger det for sjov, eller for at du ikke skal få dækket din cykel på garantien.. Hvis han gør det, er han satme in klovn i hvert fald...:)

• #11   18. jan 2013 Mange tak for Jeres mange besvarelser!

Jeg har snakket med forhandleren igen, og han nævner også at han intet har ud af at, den ikke bliver byttet på garantien.

De har tilbudt at sende den ind, men mener der er 99% chance for at den ikke bliver godkendt. Selv ved stærk reduceret pris: Rammens vejr. udsalg er jo 15999,- DKK.

Jeg skal lige kigge det hele igennem og finde ud af, hvordan jeg gør det. Mange tak for Jeres besvarelse og forslag! Jeg skal nok lade Jer hører! smiley

• #12   18. jan 2013 Ps. Min cykel har ALDRIG været spændt bag på en bil eller i et stativ - den er altid indenfor i kassevognen!

• kurt a
    kurt a Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #13   19. jan 2013 hej danni. nu ved jeg at der er rigtigt mange cannondale carbon stel der er blevet ombytte netop på grund af at malingen begynder og krakelere.. så jeg ville nu ha dem til og sende den ind da de er meget svært og bedømme ud fra de billeder.

• #14   20. jan 2013 hej sade lige og rode på cannondales hjemmeside og så fladt jeg over det her har tage et screenshot ..er du sikker på det er ikke er styret der rammer lige der hvor skaden er ?? men se her havde de skriver om skader

profilbillede
  • #15   23. jan 2013 Efter som det er en cannondale så vil det være meget rigtigt hvis den er knækket der. Med det var jo også kun et spørgsmål om tid før det var knækket et andet sted

• #16   23. jan 2013 Det samme med Trek Tanja, eller andre carbon stel for den sags skyld smiley

• #17   23. jan 2013 Ja luftfarts industrien og motorsport industrien er alle på vej ned af en dårlig vej når de primært bruger kuldfiber smiley

Det er anderledes end titan, alu, stål ja. Men ikke mere skrøbeligt.

• #18   23. jan 2013 Kan du se om den er revnet på undersiden af røret. Og hvis du kan, må du gerne tage billeder og smide ind på albummet.

• #19   23. jan 2013 Slettetbruger/muro, om 2 uger skriver du jo det samme om titan, også er det vel kun bambus der dur!

• #20   23. jan 2013 http://www.renovobikes.com/

• #21   30. maj 2013 Hvad skete der egentligt i denne sag ? Der er sikker mange som godt vil vide hvad slutresultatet blev ?
    Mvh Torben

Kommentér på:
Defekt carbon ramme - må jeg hører Jeres vudering??

Annonce