Defekt carbon ramme - må jeg hører Jeres vudering?? {{forumTopicSubject}}
Hejsa,
Jeg købte i starten af september en helt ny Cannondale 29er Carbon 3 MTB. Pris 23.999 kr. Jeg vejer 72 kg. og er ikke såå flittig bruger af cyklen, da jeg har anden primær sport. Én ting er dog sikkert, den bliver vasket og plejet efter HVER tur, står altid indenfor i opvarmet hus.
Efter et stævne i december (Vestjysk MTB cup i Klosterheden) opdager jeg at mit carbonsten er begyndt at krakkelerer/Delaminerer. Prøv at se billederne her: https://www.dropbox.com/sh/2077u625aekfl5w/8OkERWTHtM (HVIS DE IKKE VIRKER - SKRIVER EN BESKED/KOMMENTAR!)
Jeg kører ned til cykelhandleren, som med det samme siger det er et slag, og de tror ikke Cannondale vil dække det. Der er dog ingen ridser eller bule i stellet (det er svært at fotografere) men man kan intet mærke med hånden. Tværtimod, revnerne gør at fibrene går ud ad!
Jeg får svar fra dem i går, efter de har fået besked fra Cannondale om, at det er et stød, derfor ingen garanti. Butikken mener det samme.
Mit spg. er, kan I vurderer noget ud fra billederne? Min holdning er i øvrigt at det er for dårligt, og jeg tror cykelhandleren direkte har skrevet til Cannondale, hvad de tror. Det er første gang jeg har et carbonstel, men jeg vil meget gerne hører andres erfaringer med denne slags, specielt Cannondale.
Jeg agter at få det dækket, om det er af cykelhandler eller Cannondale.
Venlig hilsen
Danni Jakobsen
feb 2011
Følger: 1 Svar: 26
Hvis alt går galt, vedhæfter jeg et link du kan bruge hvis det ender med at du ikke får det dækket, de kan lave det, så det ikke kan ses mvh. Finn
www.tuco.dk
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
Det der gør det sandsyneligt at det er slag eller et overrør der er blevet klemt, er placeringen af skaden. Der er ikke stor belastning midt på overrøret eller nogen samlinger der kan bryde op. Kan du have slået styret ind i røret eller klemt det ved montering af cyklen på stativ? Tror desværre at du kan have en dårlig sag ved erstatning.
Jeg ville ikke køre mere på cyklen før skaden er udbedret!
maj 2007
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 7 Svar: 13
Heino, som jeg havde købt cyklen af, sendte den straks til Scott som kvitterede med en Scale ltd (top-model) uden spørgsmål eller beregning. Der gik under 14 dage.
Jeg synes så afgjort at du skal gå videre med din sag, gennem cannondale alene og udenom din cykelbiks. Så kan du også få klar besked og forvished om hvad der blevet sagt og gjort. Ellers ville jeg tage den til cannondale USA.
Jeg synes ikke du skal lade dig spise af med den forklaring!?
Endelig er jeg enig med at Forbrugerrådet kan hjælpe dig i sidste tilfælde.
Rigtigt meget held og lykke!
Ps - kører stadig Carbon på trods af 108 kg i bagagen og vil gøre det fortsat!
jan 2011
Danni, har du spændt din cykel op i et reparationstativ eller anden form for cykelholder i overrøret hvor skaden er sket?
Alle reklamationssager skal gå igennem forhandleren. Forvent ikke at Cannondale vil behandle den hvis du henvender dig direkte.
jan 2011
Danni, tænker at du måske kan gå efter et forligs aftale med Cannondale om at du køber en ny ramme til stærkt reduceret pris.
jan 2011
http://www.cykelgalleri.dk/marked/reservedele/41600-trek_mtb_stel_i_carbon
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 7 Svar: 87
For og få syn for sagen skal man nok gennemlyse stellet eller save det knækkede stykke ud for og se om vævningen er ok, men så er stellet selvfølgelig intet værd bagefter, uanset hvordan sagen ender.
Se frem til at høre mere om sagens forløb så hold os opdateret
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 38
Forslaget med at forlange dokumentation for at der er foretaget en grundig test af Cannondale rammen er en rigtig god idé. Kan de ikke fremvise en sådan, så er det bare at gå til Forbrugerklagenævnet.
Jeg prøvede noget lignende med en Kuota ramme og jeg fik den erstattet med en helt ny ramme efter at have talt med MEGET store ord til både forhandler og importør. Jeg tror sgu de blev trætte af mig, men hvad så! Jeg fik hvad jeg havde krav på iflg. Forbrugerklagenævnet.
Held og lykke med erstatningen.
aug 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 140
sep 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 3
Jeg har snakket med forhandleren igen, og han nævner også at han intet har ud af at, den ikke bliver byttet på garantien.
De har tilbudt at sende den ind, men mener der er 99% chance for at den ikke bliver godkendt. Selv ved stærk reduceret pris: Rammens vejr. udsalg er jo 15999,- DKK.
Jeg skal lige kigge det hele igennem og finde ud af, hvordan jeg gør det. Mange tak for Jeres besvarelse og forslag! Jeg skal nok lade Jer hører!
sep 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 3
maj 2011
Følger: 1 Svar: 2
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 59 Svar: 728
jun 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 7 Svar: 40
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
feb 2008
Det er anderledes end titan, alu, stål ja. Men ikke mere skrøbeligt.
sep 2012
Følger: 21 Følgere: 21 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 163
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 21 Cykler: 15 Emner: 3 Svar: 484
feb 2008
sep 2012
Følger: 21 Følgere: 21 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 163
Mvh Torben
Defekt carbon ramme - må jeg hører Jeres vudering??