{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.678 visninger | Oprettet:

Thomas J
Thomas J
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 24

Holdbarhed på Press-fit krankboks {{forumTopicSubject}}

Er den heldige ejer af et MTB stel med Pressfit 91 shimano boks på, har skiftet lejer på dette et utal af gange efterhånden, og går lidt og overvejer at købe en boks fra et andet mærke end shimano. Nogle der har gode erfaringer med nogle bokse fra andre mærker? de skal samtidig være til at få reservedele/løse lejer til ved servicering.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Holdbarhed på Press-fit krankboks
  • #1   23. dec 2012 Til at starte med. hvordan vasker du din cykel:)

• #2   23. dec 2012 Har god erfaring med token, dog ikke pressfit smiley

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    sep 2007

#3   23. dec 2012 Vasker den med spand og vandkande.. Har renoveret den med skf lejer flere gange, og det giver ingen længere holdbarhed..

• #4   23. dec 2012 Men har du løbende serviceret selve lejerne, jeg skiller mit BB ca hver 2 mdr.måske lidt oftere og renser og smøre lejrene op. det tager vel max 30 min.

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    sep 2007

#5   24. dec 2012 Efter 2 mdr er shimano std lejerne færdige så det kan være lige meget..

• #6   24. dec 2012 Kører du meget i mudder og vand??
    Og bliver cyklen ikke vasket med noget vandslange??
    Jeg kører med ceramic speed lejer og de skal serviceres efter hvert regnvejr jeg kører i.
    Når du har skiftet lejerne, har der været vand i selve stellet i krankboksrøret??
    Du skriver osse, at du har skiftet ud til skf lejer, har du så skiftet lejerne ud i presfitholderen??

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    sep 2007

#7   24. dec 2012 Den kører i alt slags vejr.. Og bliver kun vasket med vandkande..
    Jeg har ikke mulighed for at servicere hver gang den har kørt i regn..
    Jeg har erstattet lejerne med skf 6805 2rs lejer det krævede dog lidt modifikation af shims ringen i midten..
    Der intet vand i stellet . Så det er kun pga af dårlige tætninger i lejerne, det er
    Dog blevet lidt bedre med skf, dog stadig for kort levetid efter min mening..

• #8   24. dec 2012 Ok, og når der er skiftet lejer, så er det ikke strammet for meget når kranksættet er monteret igen??
    Har set flere hvor det er spændt for meget sammen, så levetiden er kort.
    Ellers kan jeg kun sige en ting, Ceramic speed lejer og service som de foreskriver. Det holder i længden!!!!

• #9   24. dec 2012 Hvordan skal man så ordne sin cykel efter man har været i skoven? Hvis man ikke har mulighed/kan for at skille sit Press-fit kranksæt ad? smiley

• #10   24. dec 2012 christian c
    tjek forummet for tråde angående rengøring m.v. der er massevis af tråde

Kommentér på:
Holdbarhed på Press-fit krankboks

Annonce