{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Press fit vs udvendige kranklejer
  • #1   20. dec 2012 Jeg har kørt med begge dele. Nu har jeg så heller ikke stor erfaring med cykling (kun 3 år) men jeg synes at pressfit kører en lille smule bedre. Dog er udvendige nemmer at få af smiley

• #3   20. dec 2012 Min trek bruger fx pressfit

• #4   20. dec 2012 Jeg har en med pressfit idag. Jeg ville faktisk ønske den havde alm BSA boks. Men det andet ser jo fedt ud.

Jeg har selv værktøj til ordne udvendige lejer og det er virkelig nemt.

Pressfit skal de banks ud og presses ind i rammen.

• #5   20. dec 2012 MoNi: er godt klar over at man ikke bare kan skifte fra det ene til det andet smiley
    Kører selv med PressFit, hvilket jeg er fint tilfreds med, bortset fra når de skal skiftes.
    Tror min mekker kommer til det, da værktøj til indvendige et ret dyrt desværre smiley

• #6   20. dec 2012 ah så dyrt er det heller ikke. Men udvendige er nemmere smiley

• #7   20. dec 2012 Udevendige GXP er nemmere for gør-det-selv-manden og shimano supportere denne standard, men det er også de eneste fordele.

Vælger du BB30 pressfit får du både lettere og stivere kranksæt med lavere Q-faktor. Man kan virkelig undre sig over producenter der pryder sig med at lave lette rammer, men til et tungt kranksæt. Har set vægt besparelse på næsten 100gr på nogen mærker, ved at vælge BB30 i stedet for GXP. Det er så samtidig stivere. Hvad leje holdbarhed angår, burde der ikke være den store forskel, begge er lukkede lejer, men alt kan jo ødelægges med en højjtryksrenser.

Tjek dette link : http://www.sram.com/truvativ/technologies/pressfit-30

En lille note: det lyder omstændigt at lejerne skal presses ind. Jeg presser mine lejer ind med en billige skruetvinge fra Onkel Nyborg, så sværer er det ikke. Jeg slår den ud med en dorn.

• #8   20. dec 2012 Som Kasper k siger, så er det ikke så besværtligt at servicere lejerne i et BB30, de kan let prikkes ud med en dorn, og nemt presses i, bare have lidt tålmodighed og få dem lagt lige i til at begynde med.

• #9   20. dec 2012 Dion P ...

Køb værktøjet. Det koster det samme som en mekaniker-time gør og så er det tjent hjem næste gang du skal skifte. Men det rigtige værktøj er det som at klø sig i nakken af skifte smiley

• #10   20. dec 2012 Regner også med at anskaffe mig værktøjet, når lejerne engang skal skiftes smiley
    Nogen der kender til et sæt til rimelige penge?

Kommentér på:
Press fit vs udvendige kranklejer

Annonce