{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.339 visninger | Oprettet:

Konvertering til 1X10 setup {{forumTopicSubject}}

Hej alle cykeleksperter smiley
Jeg kører på en Canyon 29'er som jeg er sindsyg glad for!
Den eneste anke jeg har, er min forskifter som jeg har haft en del problemer med! på trods af at det er en X0 forskifter synes jeg hurtigt den skal justeres igen, igen og igen.
Jeg har haft en del cykelbutikker til at kigge på, og jeg tror bare jeg nu har set mig sur på forskifteren smiley

Derfor kunne jeg rigtig godt tænke mig at skifte til et 1X10 setup.
Jeg er lidt i tvivl om hvordan det fungere rent praktik.

Den enkelte klinge, hvor bliver den placeret? bliver den centreret midt i mellem hvor de 2 klinger sad før? eller bliver den bare placeret hvor den største klinge normalt sidder?

Mvh Michael

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Konvertering til 1X10 setup
  • #1   2. dec 2012 den bliver placeret i midten, men bare husk at have den rigtige størrelse klinge, ellers kommer du til at lægge kræfter i. Jeg kører med 32t klinge til 11-34 kassette smiley i 3x9 svare den nogenlunde til laveste klinge og 3 største på kassetten.
    Hvis du ikkehar låse funktion på din bagskifter, så vil jeg foreslå dig en chainguide

• #2   2. dec 2012 Du skal bare droppe den store klinge. Men alt efter hvilken bagskifter du har aå kan du blive nød til at lade din forskifter sidde på aom chainguide eller købe decideret chainguide. Men jeg ville da overveje at købe et single kranksæt og så sælge det du har nu.

• #3   2. dec 2012 Kan han ikke bare skifte for klingen til xx1? Så behøver man vel ikke chainguide?

• #4   2. dec 2012 Har i nogle links, hvor jeg kan læse om en sådan ombygning? Jeg kan ikke helt se for mig hvordan man kan placere klingen i midten, skal man have nogen form for adaptorer til det?

Jeg regner med at det bare bliver et forsøg, og jeg derfor bruger forskifteren som chainguide.. hvis jeg bliver glad for 1-klinge systemet køber jeg Sram xx1

• #5   2. dec 2012 Før du begynder at købe ind til den helt store ombygning, så find lige ud af hvorfor den ikke vil skifte ordentligt... Jeg har før brugt oceaner af tid på at justere forskifteren på en canyon mtb, hvor den så var knækket, så beslaget til forskifteren kunne give sig under belastning...

• #6   2. dec 2012 Nej det hjælper ikke med XX1 det er bagskifteren der gør forskellen ikke kranksættet.
    Du skal enten køre med en Sram type 2 eller Shimano plus bagskifter hvis du skal undvære en chainguide, eller en XX1 bagskifter men så skal du skifte hele dit gear system og baghjul. det løber op omkring mindst 10000 for et XX1 setup
    Du køre med 2x10 ikke? Du behøver ingen adapter, du skal bare droppe den største klinge, og så evt skifte din klinge til en 32-36 tands klinge. og så beholde din forskifter som chainguide eller købe en chainguide
    Det kræver ikke nogen større ombygning, måske en ny klinge og chainguide og den er ikke ødvendig

• #7   2. dec 2012 ja, kig den efter for vrid, og lignende. evt. overvej en Shimano forskifter før du skifter helt

• #8   2. dec 2012 Okay så den nye klinger sidder bare hvor den inderste klinge plejer at sidde?
    skal man gå efter en klinge der er beregnet til kun være 1X10? eller er det okay med en klinge der normalt er til 2X10? nogle der evt. har et forslag til en FSA klinge der passer?

• #9   6. dec 2012 Nogen der har links til artikler om at konvertere Cyklen til 1x10?

• #10   6. dec 2012 der er masser af forums indlæg omkring det på div. sites bare google det. Hvad er du i tvivl om?

Kommentér på:
Konvertering til 1X10 setup

Annonce