{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fox 40
  • #1   27. nov 2012 det ville ikke give nogen mening, du vil bare have en utroligt tung kort gaffel..

• #2   27. nov 2012 ja det er meget muligt. men hvad nu hvis man gik mere op i at have en fed gaffel der kan tage nogle tunge tæsk? vil ikke skrive prisen jeg har fået men det er så billigt at det er det værd. normalt ville jeg nok ha købt en 36'er men det er simpelthen for godt et tilbud til at lade være. smiley

• #3   27. nov 2012 rørskærer ja det burde være klart være det nemmeste... eller noget...

• #4   27. nov 2012 formoder det skal forstås ironisk? men altså hvad ved jeg om det. det er derfor at jeg spørger smiley man kan jo bage rykke kronen længere ned på benene men så har jeg 7 cm gaffelben stikkende op i skærmen og det er ikke så indbydene igen smiley

• #5   27. nov 2012 Den gaffel kan ikke komme så langt ned.. og at skære i den er slet ikke en mulighed.

• #6   27. nov 2012 Den kan sænkes til 160 mm og ikke længere

• #7   27. nov 2012 I med nogle spacere....

Måske det kan lade sig gøre, evt nødvendigt at korte fjederen af.
    Den har jo vandring hele vejen. Så kan ikke se et problem i det. Men ikke det gaflen er tiltænkt og køreegenskaberne???

Men om det bliver en fed gaffel?? måske til noget lowrider cafe hejs.
    Men igen hvis det er sådan noget. så er det da bare at sk*de på geometrien og smid den på med 200mm smiley

• #8   28. nov 2012 jeg var lige ved at sige at det var etisk-ukorrekt at sænke gaflen så meget..
    hvis du så gerne vil have den, så køb den men brug den som toiletpapirsholder, ingen grund til at sænke en DH gaffel i bedste klasse.

• #9   28. nov 2012 Jeg er nød til at komme med den..... KUN I KØBENHAVN smiley

Hvor gammel er den Fox 40?

• #10   28. nov 2012 ja lars, han er vist lidt skør, se han køre også dartmoore, sikke en tosse smiley

• #11   28. nov 2012 Ja den ramme kan nok ikke klare det smiley Men det er der vist ikke ret man dirt rammer der kan smiley

• #12   28. nov 2012 Aaaarrrhhh lars... iflg burde den nu kunne klare en 130mm gaffel.

• #13   28. nov 2012 Ja ja men ikke en 200mm smiley
    Jeg ved jo godt planen er at sænke den, mennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn...........

• #14   28. nov 2012 hvorfor skal man have så meget lort med på vejen fordi man stiller et spørgsmål? det er vel ikke etisk-ukorrekt at spørge om det er muligt at sænke en fox 40 til 130 mm? smiley og hvis ikke det kan lade sig gøre uden at man ødelægger den kommer den bare til at ligge indtil jeg for fat i en ramme der kan tage den.

• #15   28. nov 2012 vi prøver bare at hjælpe dig til at forstå at du intet godt får ud af det, den bliver ikke stærkere,bedre, kan tåle flere tæsk eller noget, det er udelukkende dårligt.

det var ikke et forsøg på at give dig lort med på vejen, det var et forsøg på hjælp, fra min side enyway

• #16   28. nov 2012 fair nok. kan bare ikke forstå hvorfor folk herinde har sådan en negativ indstilling hver gang man spørger om noget. man bliver jo ikke klogere af at tie stille vel? smiley

• #17   28. nov 2012 jeg undskylder for at ha repræsenteret noget negativt for dig, det var ikke meningen, men det er nu også en MEGET skør ide du der har fået smiley

• #18   28. nov 2012 ja det er måske meget skørt. men jeg kunne også havde ladet være med at spørge og bare gået igang med at smadre en dejlig gaffel smiley jeg har set fox talas, van osv der er blevet sænket rimeligt meget. så gik ud fra at det også var muligt at sænke en fox 40 smiley

• #19   28. nov 2012 Sorry at vi brugte humor...

Spørger så igen, hvor gammel er den fox 40?

• #20   28. nov 2012 umh... fox40 kan sænkes til 160mm for lige at svare på det. Når man åbner den i fjeder sidden sidder der nogle spacers i toppen, de skal lægges i bunden... Men det er måske anderledes på 2010 og frem, da der er lavet noget om de sidste par år....

Men igen, som alle andre... hvorfor vil du have en fox40... det er altså en gaffel på over 3kg.... og jeg tror bestemt ikke du skal være bange for at ødelægge en eg. fox 36... Men tja, det er jo bare min mening... Det er simpelthen fjollet smiley

• #21   28. nov 2012 humor kan være svært at forstå over tekst. men no hard feelings. jeg ved ikke hvor gammel den er. men den skulle vidst ha skiftet en hel masse. pakninger og nogle spacers der var smadret. måske også det ene inderben. så går ud fra at det er en af de først modeller- men han vil ikke sælge mig den alligevel desværre efter han har fundet ud af hvad sådan en er værd. og grunden til at jeg ville have den sænket til 130 mm er fordi jeg ville have den på min 26 player så jeg kunne køre lidt lettere DH/FR på den. selvfølgelig ikke i den kaliber som normale DH/FR stel er beregnet ril. og så også bare generelt fordi jeg er helt pjattet med dobbeltkronede forgafler smiley

• #22   29. nov 2012 Det her minder mig om den der Session der var sat op som xc cykel. Eller hvad med den der specialized 29" sat op med 26" hjul? Ren guld. Anyway, please continue.

• #23   29. nov 2012 Lige præcis W smiley

• #24   29. nov 2012 ja ja ja bare bliv ved smiley hvis ikke der er nogen der tænker nyt og kreativt er der ikke nogen fremgang! de rystede sikkert også på hovedet af den første dobbeltkronede gaffel smiley

• #25   29. nov 2012 Hvis du gerne vil køre lidt let dh/ fr på din 26player, så tror jeg at du skal gå efter en 120mm gaffel som den her evt: (link fjernet)

En 120mm gaffel vil du både kunne bruge til dirtjump og så vil den også kunne tage de lidt hårdere slag som den vil blive udsat for på et dh spor.
    Og så både for og bag bremse er helt klart at foretrække.
    Har selv kørt en del dh i randers på Lars W's Dartmoor Shine med 100mm vandring både for og bag. Og så med en forbremse: http://www.cykelgalleri.dk/galleri/15011-dartmoor_shine

Hvis du vil have en do-it-all cykel så prøv en Shine. Eller så prøv med en 120mm gaffel på din 26player, det burde virke bedre end en fox40 smiley
    Skal lige siges at jeg selv kører Two6Player smiley

• #26   29. nov 2012 vidste godt fra starten af at det er det bedste valg med en singlecrown gaffel. men altså hva fanden. det kunne være jo fedt at være den eneste med en fox 40 på sin DJ med tilpasset vandring. men tror bare at jeg satser på en talas. den kan jo ændres rigtigt nemt. btw hørte fra en kammerat i dag at man kan gøre vandrigen på sin gaffel længere indtil at bagstellets nederste rør -altså dem der går fra krankboks til dropout- står vandret før man ''ødelægger'' geometrien og der er fare for at stellet/gaflen knækker? kan det virkelig passe?

• #27   29. nov 2012 altså, en cykel er testet og afprøvet til en bestemt vinkel med en tolerance på x og overskrider man den udsættes eg. headtube for stress og på den måde er der chance for at den knækker... om det lige præcis har noget med hvordan chainstay på cyklen står, den vil jeg ikke udtale mig om smiley

Men igen, brug de foreskrevne gaffel længder og så knækker det nok ikke smiley

• #28   29. nov 2012 Var vist også hans plan nu han spurgte om gaflen kunne sænkes til 130mm som stellet er bygget til....

• #29   29. nov 2012 præcis. men hvis nu det rygte om bagstellet der passede kunne jeg måske lige akkurat få nogle centimeter mere vandring på smiley men indrøm da lige at det ville være fedt hvis det blev lavet en dobbeltkronet forgaffel som kom ned under de 150 mm. godt nok ville man miste muligheden for tailwhips osv på en DJ men det ville stadig (i mine øjne) være overdrevet blæret at køre rundt med. hvis vægten så også kunne presse ned på omkring 2-2,5 kilo ville det da være perfekt smiley

• #30   29. nov 2012 umh... Helt ærligt så synes jeg det ser dybt latterligt ud med en dobbeltkrone gaffel på en ht, men igen det er jo bare min mening smiley
    bare smid en 100mm reba solo air på og så får du en både super plush og stærk gaffel smiley

Ang vægt, tror jeg stadig Boxxer wc er den letteste på de her 2.7kg...

• #31   29. nov 2012 eller sådan en her:

(link fjernet)

dobeltkronet gaffel på ca. 2kg 80-140mm

lidt ældre godtnok...

• #32   29. nov 2012 har en fox 32. har haft reba og bryder mig ærligt ikke om den. måske var det bare min den var gal med men den kom aldrig til at fungere som jeg ville have den. og ja den kunne bestemt overvejes den votec der. prøver at finde lidt mere om den på nettet smiley

• #33   29. nov 2012 Du må nok forberede dig på en gang røg hvis du finder en smiley

Har forresten også set en dirt jumper med en lefty, endda i DK....

• #34   29. nov 2012 Jeg har en votec med 100 mm vandring super fed gaffel

• #35   29. nov 2012 vil lige overveje den votec der. har fundet frem til at den kun og absolut kun er til XC/XM så ved ikke om jeg gider at investere i sådan en smiley

Kommentér på:
fox 40

Annonce