{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.722 visninger | Oprettet:

Hvilke bremseklodser MTB {{forumTopicSubject}}

Mine klodser er slidt helt ned efter 2 ture i skoven, har læst mig til at mudret har ædt dem fordi de ikke har været kørt ordentlig varme.

Skal have mig et sæt nye (Til Avid Elixir5)

Hvad skal jeg gå efter, mærke og materiale?
De må gerne være holdbare, men også gerne nogle der ikke piber meget i vådt føre..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke bremseklodser MTB
  • #1   26. nov 2012 Jeg skal til og igang med at prøve ebc klodser, de er nogle af de eneste jeg har kunnet finde hvor de også laver klodser til biler og mc, bare skriv det på ebay, så kan du få to sæt til cirka 230 kr

• #2   26. nov 2012 Sintered klodser fra superstarcomponents:-)

• #3   26. nov 2012 Har selv lige købt swissstop, og de er altså bare i orden! smiley
    Har dog også kørt dem til før jeg tog dem med i skoven..

• #4   26. nov 2012 Hvad er forskellen/fordelene ved de forskellige compounds?

• #5   27. nov 2012 Er swisstop gode i mudder? Og hvad med støj?

• #6   27. nov 2012 Syntes slet ikke de støjer som andre bremseklodser jeg har prøvet..
    Selvfølgelig er der lidt når de er våde, men det holder hurtigt op!

Har ikke haft dem i "rigtig" mudder så det kan jeg ikke sige noget om..

• kvk M
    kvk M Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 44
    #7   27. nov 2012 Mine swiss stop kunne fint hyle som de andre når de var våde, men holdt op når de blev varme, de gjore de andre klodser så også(Nuke/formula). Til gengæld syntes jeg de bremsede super godt. de holdt ca 200 km(mest skov, og mudder).
    Har idag købt et sæt bbb sintered, så må vi se hvad de kan klare. Kan forestille mig de også fint kan hyle.. : )
    Men hva, alle 7 der var med ude og køre i søndags kunne hyle, måske man bare skal acceptere det i det her vejr. . )

• #8   27. nov 2012 En god måde at stoppe hyleriet er at få sine klodser kørt ordentligt til fra start. og så holder de også noget længere

• #9   27. nov 2012 Alle de bremseklodser jeg har kørt med har hylet i det føre vi har lige nu.
    Man kan lige så godt lære at leve med det smiley

• #10   27. nov 2012 C B

Korrekt, men nogle mere end andre ikke? Er forbavset over hvor lidt mine hyler i forhold til Avids egne klodser i hvert fald!

• #11   27. nov 2012 Ja de hyler, men man kan selv gøre sit for at minimere det, bla også ved lige at rense sin rotor når man skifter klodser

• #12   27. nov 2012 nogle der har prøvet dette? http://www.cykelgear.dk/tilbehor/rengoring/swissstop-silencer-50ml-mtb-disc min cykel skal til "måneds-tjek" imorgen, og han sætter "BBB Sintered" klodser på. og så tror jeg at jeg bestiller et sæt "Swisstop" hjem til lager smiley

• #13   27. nov 2012 Kender det ikke, men 1800km på et par klodser det er da vist kun på tører tracks det sker, tro ikke produktet har den store effekt på denne tid af året her i DK, alt for mudret

• kvk M
    kvk M Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 44
    #14   27. nov 2012 Kopieret fra bbb s hjemmeside.

No braking in!

Braking in is not necessary with BBB DiscStops. Our pads get a special treatment during production. This treatment creates the same effect as what you will get when braking in; the braking surface will harden, which will extend the lifetime and increase the braking power. Braking in is something that a lot of users forget or even do not know about. Without braking in your brake pads they wear out quicker. After which you will probably wonder why this expensive pads only last one weekend. BBB DiscStops are ready to be used instantly, without losing braking power. This will not only save you a lot of money, but also will give you the confidence you need while riding.

Kommentér på:
Hvilke bremseklodser MTB

Annonce