{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.589 visninger | Oprettet:

Bag nav/kassette defekt? {{forumTopicSubject}}

Hejsa da jeg skulle til at køre en tur på min MTB i dag, Drejede pedalerne bare rundt uanset om jeg skifter gear. Altså som om den kassetteten er i "friløb" lige som når man drejer pedalerne baglæns. Har taget hjulet af nu og kan dreje kassetten begge veje. Hvad kan der være galt? Håber i kan hjælpe.

Ps det er Shimano XT gear der sidder på (den gamle model)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bag nav/kassette defekt?
  • #1   20. okt 2012 Jeg er mere interesseret i hvad det er for et baghjul/nav der sidder på din cykel? Jeg ved ikke om der sidder skruekrans eller almindelig kassette?

• #2   20. okt 2012 Mavic Crosslink tror jeg de hedder..Det skal siges at den er 10år gammel

• #3   20. okt 2012 ville mene det er alm kassette på...som kræver special værktøj for at få den af

• #5   20. okt 2012 Ja, det skulle være almindelig kassette/body. Bedste bud er at palerne i friløbsnavet er slidt op. Der er simpelthen ikke noget tilbage til at gribe fat i bodyen. Kan måske fixes, ellers må et nyt hjulsæt være det bedste alternativ.

• #6   20. okt 2012 Jeg tog hjulet og bankede det ned i jorden 2 gange altså på dækket:) Så kunne det køre normalt igen drejede kassetten lidt frem og tilbage og så var den gal igen..Nu ved jeg ikke om selve bodyen kan skiftes på nav, men det lyder som om det kunne kunne være det problem i beskriver ovenover. Jeg har gået og leget med tanken om at købe en ny mtb. Planen var at køb en til næste vinter men overvejer da om man skal købe den nu istedet for. For min Principia som i kan se på billedet her er fra sidst i 99 og jeg købte den i 05. Da den var ny hed prisen 27.995,- Så den har dælme gjort det gok meeeeeen den er sku ved at være noget gammeldags:) men til min træning pt var den jo fin nok . Min plan var købe en MTB til omkring ca 10.000-15.000,-

profilbillede
  • Peter V
    Peter V Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Svar: 35
    #7   20. okt 2012 Adskil navet og se om det ikke kan smøres op, gætter på fedtet er tørret ud.

• #8   20. okt 2012 ja der skal jeg have den der specielle nøgle til at skrue kassetten af med samt den med et stykke kæde på som man bruger til at fastholde kassetten med...Hvor kan det købes og gerne billigt hehe. Det skal siges at jeg også har Racer med shimano 105 på der må værktøjet også gerne passe til..men jeg går ud fra at det også gør det når det er til shimano?

• #9   21. okt 2012 En kædepisk og en nav aftrækker. Fås hos T Hansen og mange assorterede cykelforretninger. smiley Passer til MTB og racer, til Shimano/HG naturligvis.

Kommentér på:
Bag nav/kassette defekt?

Annonce