1.867 visninger
|
Oprettet:
Opretning af hjul ved montering.. {{forumTopicSubject}}
Hvordan fanden i helvede i satan for jeg det åndssvage hjul til og sidde hvor det gjorde inden jeg havde det af, det larmer og piber som jeg ved ikke hvad fra bremse skiven og kan bare ikke rette det op så det stopper nogen der har et godt råd?
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 5 Svar: 174
Jeg har prøvet på mit forhjul, hvor jeg havde presset qr mod forgaffelen så fælgen sad en smule skævt, hvilket resulterede i piben fra bremserne
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 11 Svar: 29
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 49 Cykler: 7 Emner: 179 Svar: 1.916
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 4 Emner: 10 Svar: 36
På den måde får du hjulet til at sætte sig efter bremserne og ikke efter forgaflen..
jan 2009
Følger: 33 Følgere: 44 Cykler: 1 Emner: 25 Svar: 2.370
Der kommer jo vred i gaflen under brug.. det er da hen i vejret at få skiven til at vride sig når bremsen kan justeres..
løsn qr og læg tryk på gaflen og spænd så qr. herefter kan du kalibrere kaliberen.
tjek også om skiven er blevet skæv.
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 6 Cykler: 1 Emner: 14 Svar: 169
Hvis du kan høre at skiven går imod bremserne løsner du selve kalibren fra gaflen ved at give de normalt 2 bolte der holder den en omgang eller 2 mod uret. Når den sider så løs den kan rokke lidt frem og tilbage trykket du bremsen ind. Mens du holder bremsehåndtaget inde spænder du kalibren fast og vupti bremserne burde ikke længere gå imod.
Hvis skiverne stadigt går på, så tjek at selve skiven er lige. Hvis den er bare lidt skæv kan den gå lidt mod. Den kan normalt rettes pænt op igen ved at hive forsigtigt i den med hænderne. Husk, ikke noget med meget beskidte/fedtede fingre på skiven.
Held og lykke!
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 11 Svar: 29
Opretning af hjul ved montering..