{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

Volpi
Volpi
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 98 Svar: 261

Anden forgaffel (mtb) {{forumTopicSubject}}

Jeg har mig en Felt Q850 stående, som jeg egentlig havde dødsdømt, da forgaflen er helt færdig..

Nu overvejer jeg så at friske den op til vintercykel..

Men men men jeg aner intet om reservedele til en sådan og har svært ved at finde spec´s på den, vil jeg høre jer ad om råd.

Cyklen skal ikke bruges i skov, men sti systemer o.lign, så jeg har ikke de store krav. Jeg ved det er deore dele der er på og skal have en sådan forskifter også..

Jeg gider max bruge 2000 på den, da det er en ældre sag og jeg egentlig har smidt rigeligt efter den efterhånden:).. Så håber i kan hjælpe mig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anden forgaffel (mtb)
  • #1   19. sep 2012 (link fjernet)

Link til en q850

• #2   19. sep 2012 Lidt flere spørgsmål -
    Jeg tænker på at få et deore kranksæt på, er der noget jeg skal være opmærksom på?

Ift forgaffel - Passer det meste sammen så, hvis bare stilk diameter er ens?

• alex l
    alex l Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 78
    #3   19. sep 2012 hvis det er det nyere hollowtech er der intet problem, her får du nogen afstands skiver der skal side bag boksen.
    men hvis det derimod er med square taper krankbox skal du ha samme størrelse. det sku gerne stå på den.

og ang. forgaffel skal kronrøret bare være 1.1/8" så skal du måle på dit stel hvor langt det rør er og lægge 4-5 cm til afhængig af din frempind.

• #4   19. sep 2012 Tak tak alex:).. Det du siger at jeg godt kan smide et nyere deore kranksæt på, men det så skal have samme mål som det gamle, som jeg tror er netop noget square something:)..

Mht forgaffel, så måler jeg bare længden på stilken nu her, det må jo passe:)..
    Men det lyder fint at det i store træk er tommer str der "blot" skal passe:). Det er skive bremser jeg har på men går ud fra disse bremser er bygget op med en form for standard

• alex l
    alex l Tilmeldt:
    jun 2009

#5   19. sep 2012 det kan du godt.
    Når jeg siger det skal være samme mål, er det selve krank boksens længde jeg snakker om.
    Men er det det nyere Hollowtech, så er det bare at pille den gamle ud og sætte det nye i. Du skal sikkert have det af et par gange for at få placeret de plastik spacere bag på rigtig.

og gaflen er bare stilken der skal være 1.1/8" og så skal den of være lang nok.
    Og på Selve gaflen er der 2 forskellige måder bremsen er monteres, så du skal nok også købe en adaptor til en 100-150.

profilbillede
  • #6   19. sep 2012 Fantastisk - Det er jo lige før jeg har mod på at opgradere den gamle låge nu:)..

1000 tak alex

• alex l
    alex l Tilmeldt:
    jun 2009

#7   20. sep 2012 no problemo.
    Det ku du sagten det er et fint stel. Men nu skal du os huske der er en del speciel værktøj du skal bruge til at skifte krank. men ud over det er det meste unbracho.

Med Sådan et ville du ku lave alt på mtb
    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=40997

• #8   20. sep 2012 "Cyklen skal ikke bruges i skov, men sti systemer o.lign" = stiv forgaffel

hvad skal du med en fjeder gaffel til de forhold, der er bare extra penge og vægt som ikke er nødvendigt

min gamle rivette har jeg netop "opgraderet" med en Kona P2 stålgaffel som jeg gav 300 kr for + en adaptor "is-pm" som kostede under en hund og det er en ren fornøjelse med en stiv snude

Kommentér på:
Anden forgaffel (mtb)

Annonce