Dirt jump stel som XC-MTB {{forumTopicSubject}}
Min kæreste er ved at få blod på tanden med det mountenbike, men jeg må efterhånden indse at den GT cykel jeg har samlet til hende er for stor til hende, der er allerede kort frempind på sadlen er helt fremme, og hun kan ikke stå helt afslappet hen over top-røret. Det er et 16" stel. har kigget meget rundt på nettet efter et andet stel, og det er ikke lige frem fordi der er super mange 14" stel til 26" hjul.
Så jeg kom til og tænke på om man kan bruge et Dirt Jump Stel til XC-mountainbike, eller om geomatrien er helt anderledes. for de ser knapt så høje ud synes jeg, men de må selvfølgelig heller ikke være for lange.
er det helt håbløst, den tanke, eller vil det kunne lade sig gøre, med et godt resultat?
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 60 Svar: 1.124
Tror godt du kan finde et 16" stel der passer, det skal bare være et stel med noget slope i, jeg har et Brand-x 7000 og det er ikke ret stort da overrøret er meget skråt..
Kan dog ikke lige finde stellet i andet en 20" på CRC, men du kan jo søge lidt rundt, det er et billigt men stadig helt udemærket stel.
aug 2010
Følger: 1 Cykler: 4 Emner: 13 Svar: 116
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 60 Svar: 1.124
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=55500 Fås i 14", også rigtig lækkert stel.
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
Hendes højde er ikke det man skal vælge ramme ud efter men ben længden, du skal kigge efter en ramme som er lavet til kvinder.
Hvordan ser budget ud til sådan en ramme, kender jeg et prisområde så er det bare meget lettere at finde et egnet stel
aug 2010
Men hvis der er nogen der har links så skal de være velkommen til og skrive.
en anden mulighed er og sælge hendes nuværende cykel, og så købe en ny, men de er sgu dyre og synes ikke man får noget for pengene.
Hun har xt gear, recon gaffel, og hydrauliske bremser. der skal man op i 8.000 kr klassen for at det kan være med. og det har hun ikke lige som der står mountainbike på desværre.
sep 2011
Her er den på lager i selv str. xs med 60% i sommer rabat.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=85059
Den her kunne også være en mulighed men den går kun ned til 38cm saddelrør
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=80660
aug 2010
men hvis der er nogen andre der har nogle links så smid dem gerne, der er intet fast eller besluttet endnu.
sep 2011
(link fjernet)
Kona rammer som denne er små i størrelser og ikke så lange i overrør
(link fjernet)
sep 2011
Tjekker du overrør længde på feks den Specialized og dem jeg linker til vil du se at længde er meget lig eller endda kortere end den Specialized men smag er smag men med et budget som er begrænset er det et let valg i mine øjne.
Dirt jump stel som XC-MTB