{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.734 visninger | Oprettet:

Thomas T
Thomas T
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Hvad kunne være sket.. Hakker i lav gear.. {{forumTopicSubject}}

Ja mig og min ellers meget elsker Rytter racer cykel er kommet lidt op og toppes..

Den har altid kørt som den skal men nu er den begyndt at hakke, altså når jeg sætter den i lav gear tager den ved i 1 sek og derefter hakker en hel omgang når jeg træder og så tager den lidt ved igen og begynder at hakke en omgang osv osv hele tiden..

Jeg som ikke fatter en brik af cykler (køre den kun smiley ) fik mig selv overbevist om at det måske var kæden der var lidt slap og derfor sprang nogle tænder over, men nu har jeg strammet den op uden en mindste virkening.. Tandhjulene ser rigtige gode ud og der er intet problem i højere gear, men pænt trist at køre i højt gear konstant.. Håber virkelig der er en der kan hjælpe da jeg snart har brug for at komme på vejene igen da vinteren jo stille og rolig nærmer sig og så den tid over :/??

Please help smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kunne være sket.. Hakker i lav gear..
  • #1   2. aug 2012 Justering måske men lyder mere som slidt kæde og kassette hvor meget har den kørt?

• #2   2. aug 2012 En hel omgang på pedalerne? Det lyder mere som friløbet den er gal med smiley

• Thomas T
    Thomas T Tilmeldt:
    aug 2012

#3   2. aug 2012 Og kasette er de tandhjul bagved right?? Som sagt køre det kun har ingen forstand på det.. smiley

Men ok vil jeg da lige prøve at skifte.. Nu har jeg ik km på hvor længe det har kørt på da jeg købte den.. Men kunne godt passe jeg har hverfald kørt maaange km på den..

Og tror ik det er friløb da den hakker sig frem, men skal bestemt ik benægte det smiley

Og tak fordi i gider hjælpe smiley

• #4   2. aug 2012 Jo kassetten er de tandhjul bagved smiley

• Thomas T
    Thomas T Tilmeldt:
    aug 2012

#5   2. aug 2012 Tak skal i ha..
    Jeg prøver at starte med at skifte kæden så må vi se.. smiley

• #6   3. aug 2012 Jeg slutter mig til Niels J. Lyder som om at friløbspalerne eller måske kassettebody er slidt godt ned. Havde et lignende problem med et Shimano baghjul, hvor bl.a. kassette body blev skiftet på garanti, og har aldrig haft problemet siden.

Kommentér på:
Hvad kunne være sket.. Hakker i lav gear..

Annonce