Gear takker over/skifter ikke {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Har et lille problem, som jeg egentlig gerne vil have læst.
Har en MTB som bliver brugt til at komme til/fra arbejde hver dag, hele året.
Mit problem står i, at gearne skifter egentligt fint nok, der er bare lige to gear der driller lidt - på den bagerste kassette.
Den vil gerne skifte ned i gear - altså op på en større klinge, men når den skal skifte en enkelt gang ned fra det gear, så sker der ikke noget, men hvis man skifter to gear ned, så hopper kæden ned på den klinge den skal - altså to klinger ned.
Et andet problem er, at den ikke helt vil op på den største klinge bagpå (altså laveste gear) men det er jo nok bare lidt justering der skal til.
Hvad kan dette problem skyldes?
aug 2011
Følger: 1 Cykler: 3 Emner: 28 Svar: 395
Udvendigt gear kræver jo noget vedligehold, men så spiller det også.
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 83
aug 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 4 Emner: 12 Svar: 124
og så efter følgende kædesmørelse....
det kan også være dit geardrop er skævt efter et fald/væltet cykel. men prøv at justere det først som der blir skrevet...
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 14 Svar: 42
Det viste sig ikke at have noget med justering at gøre, men mit geardrop der var skævt.
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 20
Jeg kan ikke lige finde den, der passer bedst til dig.
Men tag og gå ind og kig lidt, bare søg på dette "rear derailleur adjustment".
Det er super nemt at justere, når man lige får lært det at kende. Der er ikke noget at være bange for. Youtube er din ven
aug 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
Kan jeg se med det blåtte øje om mit geardrop er skævt?
Nu hvor I foreslår at jeg skal rense og smøre bagskifteren, tænkte jeg på om sådan noget silicone olie man bl.a. bruger til at smøre pakninger i Soft-guns om det kan bruges til at smøre bagskifteren eller om der er noget andet der egner sig bedre?
aug 2011
aug 2011
Gear takker over/skifter ikke