2.617 visninger
|
Oprettet:
Kæde over tandhjul = bøjede eger {{forumTopicSubject}}
Kæden røg over det største tandhjul (bag) den anden dag. Den kilede sig fast mellem kassetten og egerne, blokerede hjulet så jeg måtte af.
Nu er nogle af egerne bøjede bag kassetten, hvilket betyder hjulet kører skævt. Kan jeg selv skifte/rette egerne, eller skal jeg have en cykelsmed på sagen?
(De er ikke bøjet i en stor blød bue, men mere et hårdt slag helt nede hvor de sidder på navet.)
jan 2012
Følger: 10 Følgere: 14 Cykler: 1 Emner: 23 Svar: 100
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 6 Emner: 12 Svar: 1.420
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 3 Svar: 31
sep 2008
jan 2012
Følger: 10 Følgere: 14 Cykler: 1 Emner: 23 Svar: 100
Morten B: jeg kan heller ikke forstå den kan komme helt derover. Jeg har prøvet det nogle gange før, dog uden kæden smadrede egerne. Havde den til en forhandler for nogle måneder siden, hvor jeg også bad ham justere de gear, fordi den kan springe helt op over det største tandhjul - OG jeg har problemer med at komme helt ned i det mindste - det tyder jo på den lige skal rykkes lidt i retning mod det mindste. Men jeg tror ikke han kikkede på det
christian j: Jeg har slet ikke taget noget af - jeg sværger!
sep 2008
Yes hvis den slår mod højre strammer du nippel på en eger der sidder venstre i navet...Men kun MEGET lidt af gangen ca.kvart omgang.
Altså hvis det er resten af fælgen der skæv i forhold til det udsving der er blir den jo lige kan man sige hvis udsvinget er væk(lidt svært lige at forklare...
Hvis du vælger at skifte alle egerne skal du være obs på at de eger der sidder i samme side som kassetten er kortere end i modsatte side da der er gjort lads til kassetten på den måde... Nå alle egere er sat rgtig påp plads altså krydset rigig ti de rigtige huller starter du såen set bare med at dreje niplerne på en af gangen kun ca. en kvart omgang af gangen en efter en,, det sværeste r ikke at få det til ikke at slå til siderne men derimod op og ned når man ser hjulet spinde fra siden...
Syns dg at vis du er ude i at skulle skifte alle egernei baghjulet ville jeg få fat i et andet medmindre det er hjul der stadig er penge vær et nyt koste ik alværden
sep 2008
Kæde over tandhjul = bøjede eger