Hjul/dæk problem, hjælp søges! {{forumTopicSubject}}
Jeg har et problem med min mtb og det har stået på fra dag 1 af da jeg købte den fra ny. Når jeg køre på landevejen, hopper hele cyklen. Jeg har forgæves at skifte slanger over flere gange, lige fået nyt bagdæk på. Har haft den inde ved forhandleren for at få det fikset, de sagde de havde taget det af og på igen, men det ændrede intet. Jeg har haft dæk og slanger af for og bag og når jeg køre fælgen rundt, er der intet slør eller noget at se. Så snart slanger og dæk er monteret hopper det hele igen og det er tydeligt at se. Og det er ikke bare fordi slangen ligger dårligt inde i dækket.
Kan det være fælgen der er skæv men så lidt at man ikke kan se det? Hvad stiller jeg op, håber i kan hjælpe mig, det driver mig efterhånden til vanvid.
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
Prøv at pumpe dækket op til 4bar, kan være det ikke er hoppet helt ud på fælget. Ellers må dit dæk være meget skævt.
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Sidste mulige årsag er at det kan være pga det er ubalanceret. dvs det vejer for meget et sted i forhold til det modsatte sted.
Man balancere hjul på biler så de ikke laver samme nummer
feb 2008
Helt nede ved fælg kanten burde der være en kant på dækket som skal sidde LIGE over fælg kanten hele vejen rundt. gør den ikke det vil du opleve dit dæk hoppe.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 7 Cykler: 1 Emner: 61 Svar: 295
Jeg takker for de mange svar!
Kan det ikke passe man kan smøre noget sæbe eller lign på fælgen for at det er nemmere for dækket at glide på plads ?
feb 2008
Kan du se dæk linjen tæt på fælg kanten? hvis du kan det så er det dækket der er defekt.
Det burde en mekaniker sgu kunne spotte hvis du spørg mig.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Cykler: 2 Emner: 4 Svar: 58
Hjul/dæk problem, hjælp søges!