Meget ringe bremseeffekt på nye fælge {{forumTopicSubject}}
Halløj eksperter
Indrømmet, jeg ved stort set intet om cykler og står nu med en cykel med fælge som på billedet og der er den ringeste bremseeffekt jeg længe har oplevet (bremserne er ellers ok). Der står højt og tydeligt på producentens hjemmeside "Type of brakes: DSC / rim brakes" men hvis man kigger på dem der udelukkende er til fælgbremser så er de *ikke* sorte hvor fælgbremsen har kontakt i modsætning til dem der er disc/rim brake kompatible. Kan det passe de kun er til skivebremser, selvom producenten skriver noget andet, eller hvad i alverden kan gøre at bremser der ellers virker fint ikke har den store effekt herpå? Sælger siger "de skal slides til" men med den ringe effekt der er så er jeg usikker på om jeg overlever længe nok til at opnå den mindste slitage (jeg har kørt et par ture og bremset en del gange).
aug 2021
Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 2
okt 2020
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
aug 2021
Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 2
Forøvrigt, angående at det skulle koste ekstra så er det forkert. For at holde produktions prisen nede er det ofte de samme men bare med bremsefladen slebet ned/umalet hvis nødvendigt i det pågældende materiale. Se de to billeder. Dem til skivebremser (som de jo så er ifølge den nye tekst) og dem til fælgbremser er 100 procent ens, bortset fra bremsefladen er slebet ned/umalet.
De må skiftes ud eller slibes
Her er linket forøvrigt. Bemærk at der nu ingen steder står noget om disc + rim som jeg ellers copy&pasted direkte fra siden og her ind i første besked. Umiddelbart synes jeg det ligner de har fået helt ny hjemmeside..
Nu glemte jeg linket igen!
https://www.kellysbike.com/en/wheelsets-c29/draft-dsc-r-26-black-p48138
Meget ringe bremseeffekt på nye fælge