{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  shimano xtr vs. Sram Xo
  • #1   9. apr 2012 Religions krig igen (:
    Men jeg er ret så sikker på om du vælger XTR eller X0 så skal du nok blive glad

• #4   9. apr 2012 Jeg vil tage x0, da jeg er til sram og ikke kan lide shimano's "bløde" og upræcise skift. Sram er efter min mening mere kontant og præcis.
    Og Sram har du skift op og ned lige ved tommelfingeren, så du ikke behøver flytte hånden 1mm for at skifte, bare det dit cockpit er sat op ordentligt smiley

• Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 95
    #5   9. apr 2012 Campa?

• #6   9. apr 2012 Haha shimano upræcis så har man hørt det med. Måske du skulle få en anden til have justeret det den gangdu prøvede det smiley

Køre med sram x.0 og elsker det. Er det sat korrekt op så skal man slet ikke flytte på hånden for at skifte.

Hvis jeg skulle bygge en ny mtb ville jeg klart vælge xtr da det ser piv frækt ud spiller fantastisk især den nye xtr plus bagskifter

• Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 95
    #9   9. apr 2012 Sorry - my bad...:-)

• #10   9. apr 2012 Jeg skal bestemt ikke have nogen til at justere noget som helst på mine cykler, da jeg selv er udlært cykelmekaniker.

Jeg har bare mine erfaringer med både sram og shimano, og jeg kommer bare med min ærlige mening omkring produkterne.

Jeg syns personligt at det først gik galt, da man begyndte at lave 10speed, jeg føler hverken sram eller shimano har lavet en 10speed gruppe som skifter bedre/hurtigere/mere præcist end deres 9speed.

Derfor kører jeg stadig sram x0 9speed på min mtb smiley

• #12   9. apr 2012 hmm hvis du så stadigvæk mener at Shimano er upræcis så tror du skal bruge mere tid på at få det til at spille smiley Upræcist skift kan selvfølgelig skyldes en masse ting og noget så simpelt som slidte kabler.

Jeg har efterhåndn prøvet en del forskellige ting de sidste 15 år jeg har kørt. gripshift til shimano (min første mtb) Sachs plasma gripshift (inden de blev købt af gribshift og skiftede navn til sram) Shimano triggers,) shimano dual control (det var noget der spillede. synd det ikke blev mere udbredt) Sram X.0 9 speed, og nu Sram x.0 10 speed.
    vil sige der er meget lille forskel på x.0 9 speed kontra 10 speed. Lige så præcist hårdt og sprødt skift hvis ikke bedre ind min gamle 9 speed. Største plus er jo at man få en 36 bag på feks.

@simon, vi har selvfølgelig forskellige preferencer og position. Derfor et virker for mig og ikke dig smiley ps skal vi ikke se den epic med xtr herinde??

• #14   9. apr 2012 Okay, mange tak for svarene.. Jeg har lige prøvet 2 af mine kameraters bikes en med XTR og en med XO.

Nu står jeg for alvor i nóget skidt , for kan helt klart lige SRAMs måde og skifte på. Nemlig som i skriver Hårdt og præcist! men kan helt klart bedst li shimanos triggers!

• #15   9. apr 2012 Klart der er fordele ved 10speed.
    Og du har helt ret, en af de største syndere når det kommet til dårlig og upræcist skift, er kablerne.

Men jeg har efterhånden justeret rigtig mange sram og shimano grupper og min personlige mening er stadig, at sram er bare mere lækker.

Og jeg har fremtidsplaner om at prøve X0 10speed gruppen af igen, denne gang med et sæt PowerCordz og se hvordan den sammensætning spiller smiley

• #17   9. apr 2012 Thais T

Så må du jo prøve en tur mere og se hvad du vil have, jeg har Sram X0 9 speed på min bike, og det er jeg super glad for, mine triggers sidder rigtigt så jeg (som også tidligere sagt) ikke skal flytte hånden for at skifte, skal faktisk kun løfte tommelfingeren. Så er der også altid en pegefinger til bremsen smiley

• #18   9. apr 2012 Simon, selvfølgelig skal den herind om den er lavet til at blive brugt eller ej smiley

Alene det den er lavet til at blive brugt er jo ekstra + i bogen hos mig i hvertfald.

• #19   9. apr 2012 Jeg er selv gaaet fra sram x0 til xtr. Dette skyldes udelukkende den yderst daarlige service sram yder. Men synes selv xtr triggerne er langt bedre en srams. Dog ser sram stadig langt bedre ud da de jo faas i div farver.

• #20   9. apr 2012 Resen - Og hvordan har Sram skuffet dig, i hvilken situation?
    Tænker på, om det er i forbindelse med reklamation, levering eller bare service generelt? Eller er det bestemte produkter der har været et problem?

• #21   9. apr 2012 Jeg kører SRAM og har ingen interesse i at skifte til Shimano.. Det konsekvente/kontante skift SRAM har, bliver svært at undvære til fordel på et mere smooth/blødt skift Shimano kører med.

• #22   9. apr 2012 i min gamle biks havde jeg laenge haft problemer med deres reklamation. Dog var det da jeg manglede en lille laase ring til en x0 bagskifter at de kortsluttede. De ville ha jeg skulle koebe en helt ny skifter der var ik noget at komme efter. Og fik ioevrigt den besked at de havde gamle defekte liggende men at de ikke lige havde vaerktoej til at afmontere den 2mm ring. Altsaa mega daarlig service heldigvis er der jo CG hvor man altid kan finde andre kloge hoveder saa fik et link med 5 af de ringe til 9kr. Saa jeg er ikke paa sram vognen mere. Har dog stadig en masse 2011 dele liggende som de ikke ville ha retur.

• #23   9. apr 2012 Ahh, jeg kan faktisk godt huske dit indlæg omkring den låsering.

Ja.. Det er satme også plat, at de ikke kan tage en skide låsering af for at sige det mildt.
    Noget helt andet er, at det er til grin at man ikke kan få sådan en res. del til en forholdsvis dyr skifter.

Nå, men tilbage til emnet smiley

• #24   9. apr 2012 Helt enig.

• #25   9. apr 2012 Husk på sram kommer snart med en ny udgave af bagskifteren. der giver et endnu mere kontant skift soms som svar på shimanos xtr plus bagskifter, som i øvrigt får fantastiske anmeldelser

• #27   9. apr 2012 Hej Alle sammen. kan se det er min lillebror der har været inde og lave dette indlæg, da han bruger min konto engang imellem da han ikke er så gammel. Men mange tak for de gode svar i har givet ham. men nu kan han komme til KBH næste uge og prøve min bike så kan han rigtigt få prøvet Sram X0 smiley

Kommentér på:
shimano xtr vs. Sram Xo

Annonce