2.530 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til bremser {{forumTopicSubject}}
Kære cykelgalleri
Håber der sidder nogle kloge hoveder derude som kan hjælpe.
Min Avenue cykel skal have nye bremser. Der er pt monteret følgede:
Bagbremse: Shimano, Nexave, BR-IM50-R
Forbremse: Shimano, Nexave, BR-IM.******* (resten er kradset væk)
Mit problem er nu at jeg ingen ide har om hvilke bremser jeg skal købe. Hvordan ved jeg hvilke der vil passe til min cykel?
På forhånd mange tak
dec 2013
Følger: 8 Følgere: 8 Cykler: 1 Svar: 1
mar 2021
Følger: 1 Svar: 1
aug 2018
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 38
Hvis de hænger (som mine), kan jeg ikke anbefale at købe det dyre Shimano fedt til dem. Det virkede i hvert fald IKKE en dyt her...
okt 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Cykler: 1 Svar: 9
mar 2021
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 1
Grunden til at jeg "tror" de skal skiftes, er fordi jeg cykler ned af en enormt stejl vej til dagligt og jeg skal virkelig klemme hårdt på bremserne før de bremser. Jeg er bange for at de står af, og så kommer jeg slemt til skade. Jeg kan for eksempel ikke bremse og holde helt stille på bakken her: http://www.climbs.dk/dornsvej.php
Men måske de bare skal renses og smøres?
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
Personligt synes jeg rullebremser er fine til stille og rolig almindelig kørsel. Men jeg har alligevel aldrig været helt imponeret over bremseeffekten på dem. Hvis du dagligt kører ned af stejle bakker, er det måske en ide at overveje en cykel med bedre bremser?
aug 2018
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 38
PS: @Dan: Jeg er da glad for at høre at det åndsvagt dyre fedt tilsyneladende kan bruges til et eller andet!
Nu har jeg så ikke de gode erfaringer med rullebremser - men de cykelhandlere, jeg har snakket med, siger de holder fint og længe!?! Og så er det jo principielt dejligt at undgå vedligehold.
(Jeg skulle ha' skiftet til skiver (i hvert fald foran) den gang jeg kørte langt på arbejde! Det var pænt træls at skifte bremseklodser og af og til fælg...)
Hjælp til bremser