Formula mega bremse problem! {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Sidder og hygger mig lidt med min Santa Cruz V10'er, hvor der er monteret Formula Mega bagbremse.
Problemet er, at den støder på konstant - så meget at det faktisk næsten blokerer hjulet. Ja, jeg har prøvet 20-30 gange at løsne samtlige skruer, trykke bremsen i bund og spænde - men den bliver bare ikke optimal.
Klodserne er desuden forholdsvis nedslidte, og sidder desuden også og undrer mig over, hvordan jeg får skiftet dem, når de i forvejen støder på.
Jeg har prøvet at sammenligne med forbremsen, som er en anden Formula (kan ikke huske modellen), og jeg er nået frem til den konklusion, at der mangler noget "rebound " på bagbremsen - det er som om klodserne ikke hopper helt tilbage på std. position.
Hvad gør jeg?
På forhånd tak
/T
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 59 Svar: 728
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 7 Cykler: 4 Emner: 49 Svar: 227
Kan det mon have noget med olien eller selve kaliperen at gøre?
mar 2010
har du et billede ??
mar 2010
(link fjernet)
jul 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Cykler: 2 Svar: 37
aug 2009
Følger: 26 Følgere: 25 Cykler: 3 Emner: 24 Svar: 339
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 6 Emner: 12 Svar: 1.420
sep 2007
Morten B: Må jeg smøre stemplerne med alm. cykelolie eller hvordan foregår sådan noget?
alø: Ja, jeg har forsøgt, og de hopper lidt tilbage af sig selv, men det er ikke optimalt. Det er som om at noget af trykket forbliver i bremsen.
jesper V: Intet ir, men tror jeg smider den ned til den lokale her i næste uge. Er ikke så meget for at rode ved hydrauliske systemer, når jeg ikke har al udstyret til det
jul 2007
sep 2007
Bagbremsen er en anelse "blød" i det i forhold til forbremsen. Dog bremser den uden problemer, men det er som om man kan fortsætte med at trykke på bremsen, hvorimod forbremsen kan trykkes til et hvis punkt og ikke en millimeter mere.
Er det tegn på at jeg skal bleede + evt. skifte pakninger?
jul 2007
Men hvis grebet ikke går helt tilbage efter du har trykket, så tyder det på at det er pakningerne der skal skiftes...
sep 2007
Jeg takker for hjælpen!
Formula mega bremse problem!