{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.841 visninger | Oprettet:

Lefty forgaffel {{forumTopicSubject}}

Har hørt at sådan en lefty forgaffel skulle være noget af det bedste man kan få, men har dog også hørt at det er et helvede at vedligeholde den da den skal til service hele tiden og den går tit i stykker.
Jeg er derfor i tvivl om, om jeg skal købe en cannondale med lefty eller om jeg skal købe en helt anden cykel.

hilsen

Søren Sørensen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lefty forgaffel
  • #1   16. jan 2012 Jeg har kørt 1 års tid på forgængeren en Fatty gaffel uden nogen problemer overhovedet.
    Du vil sikkert kunne finde folk med eksempler på at de har haft problemer. Men mon ikke også du kan finde folk med problemer på Rox Shox, Fox osv.
    Jeg syntes systemet holder 100%. Det låser helt når du låser gaflen og det er en meget stiv gaffel.
    Derudover syntes jeg denne video http://www.youtube.com/watch?v=_WlRqcAQr2w taler for sig selv smiley

• #2   16. jan 2012 Tak for svaret og ja jeg har godt set videoen og den taler for sig selv já smiley

• #3   16. jan 2012 tja, jeg har en lefty gaflen og jeg går aldrig tilbage til Rock Shox...ikke fordi at RS på nogen måde laver dårlige gafler, synes bare at lefty'en er toppen. Jeg har min til service hos Børge Madsen Cykler 2 gange om året. Før vinter sæsonen, og efter vinteren.

Mvh
    Bjørn

• #4   16. jan 2012 @ C B

Jeg tror man skal lade være med at lade den video "tale for sig selv"

• #5   16. jan 2012 selvfølgelig skal man ikke lade sig narre af en video.

Tak for henvendelsen Bjørn.

• #6   16. jan 2012 Lefty er en super fed gaffel og giver man Rasmus fra Børge Madsen Cykler i hånden så er man bedre stillet end med de fleste andre gafler.

MTBshop skriber godt nok at de er det eneste service center i dk af dem men det passer ikke faktisk tvivler jeg nu mere på om de overhovedet er officielt service center (betyder ikke at de ikke kan lave dem ordenligt som jeg faktisk tror de gør) men Børge Madsen er officielt service center og Rasmus er hos Cannondale flere gange om året netop pga det.

• #7   16. jan 2012 Nu var det ikke videoen jeg spurgte til, men gaflen og om den egenskaber, så skal vi ikke bare holde ved det emne??

• #8   16. jan 2012 @W : Nu er jeg igang med en længere vidergående uddannelse. Så jeg godt hvad kilde kritik betyder !.
    Jeg siger heller ikke at man skal lade sig lokke af en enkelt video.
    Efter hvad jeg kan læse ud af trådstartenes oplæg. Så anser jeg manden for et almindeligt tænkende menneske, der ikke blindt ser en reklame video og ej heller træffer sit valg på baggrund af, hvad der står på et random cykel forum på nettet som CG.
    Og hvis du læser mit indlæg så skriver jeg også et svar på baggrund af egne erfaringer - hvilket er mere end man kan sige om dit indlæg

• #9   16. jan 2012 Men er der nogen der har noget kritik til forgaflen, det er sådan set det jeg gerne vil vide???

• #10   16. jan 2012 Søren S : Prøv at kigge på MTBR.com. Der er en helt "afdeling" kun om Cannondale smiley

• #11   17. jan 2012 Lefty er helt klart toppen af poppen:D

• #12   17. jan 2012 Jeg kommer heller aldrig tilbage til en "alm" gaffel... For mig, er lefty'en i en liga for sig!
    Super lækker, smør-blød, jævn vandring, fra top til bund.
    Lefty kræver ikke mere service end alt muligt andet....

• #13   17. jan 2012 Det bliver bare ikke bedre en Lefty..!

Det er klart det bedste jeg nogensiden har kørt med.. og har stort set prøvet alle topgafler i de forskellige mærker!

• #14   17. jan 2012 Hej Søren

Jeg kan "desværre" heller ikke bidrage med noget kritik.

Jeg har for nylig skiftet til en Cannondale, og jeg synes lefty gaflen er virkelig lækker, men jeg har kun trillet små 60-70 km på den, så har ikke de store erfaringer endnu.

Jeg har tidligere haft en Rock Shox i den billige ende så selvfølgelig er den bedre end den, men hvis jeg var gået over til en Rock Shox eller fox i den lidt bedre ende havde jeg nok også været ganske imponeret smiley

• #15   17. jan 2012 @CB

Tilykke med din længere varende uddannelse, inklusive din undervisning i kildekritik, been there, done that. Hvad var der galt med mit indlæg siger du?

• #16   19. jan 2012 Ingen over, ingen ved siden af Lefty er kongen af forgaffler.

• #17   21. jan 2012 Jeg ejer ikke en selv, men kan da fortælle jeg har snakket med en der havde problemer med at den skulle serviceres ofte.

Da hans lefty "tabte" vandring.

Men ud over det kører jeg også med en, der har en 6 eller 7 år gammel lefty og den har han aldrig problemer med.

Så det er med det som så meget andet, hvis man får en uheldig gaffel, så giver den problemer.

• #18   20. jun 2012 Jeg har lige købt en cannondale flash Carbon med DLR Carbon lefty gaffel ( den bedste ) og jeg er så tilfreds over over eminent dn kommer over rødderne og andre forhindringer i skovn ift min trek eller kuota med Fox RL på smiley

• Niels P
    Niels P Tilmeldt:
    okt 2015

Følger: 1 Svar: 3
    #19   25. okt 2015 Hej min oplevelse!
    Jeg har kørt 270 km på min ny cannondale corbon 2 årg. 2016 pris 42000 kr , jeg har haft cyklen i 4 uger og lefty gaflen er gået i stykker for anden gang ! Altså 2 gange ! Første gang blev der udskiftet en knækket fjeder mellem 2 kammere blev der sagt ? Nu står jeg igen på sporet med vennerne og langt fra bilen med en forgaffel som er helt nede ! Ps. Jeg har 25 års erfaring med mtb.og det her er det værste lort ! Fordi den er defekt ! Men køre rigtig god når den køre vh Niels

• #20   26. okt 2015 Niels, trist oplevelse du har haft. Tror du været ret uheldig og du finder tilsvarende historier med andre producenter.

• Niels P
    Niels P Tilmeldt:
    okt 2015

#21   26. okt 2015 Hej det er jeg ikke i tvivl om , men er bange for dette er en fabriks fejl ! Da Cannondale siger de kender til det og der kommer en opdatering sidst på året , Så syntes jeg det er alvorligt !

• Niels P
    Niels P Tilmeldt:
    okt 2015

#22   28. okt 2015 Så blev der lagt 2 fjeder i og har kørt 80 km i terræn med rødder , den holder sig oppe og virker perfekt!
    Jeg håber det var det ! Cyklen køre som en drøm og det var derfor jeg købte den!
    Hvis ikke der kommer flere forgaffel defekter de næste 300-400 km
    Skal jeg helt sikker have en carbon 1 til foråret ( sommer /vinter cykel )

• Trine S
    Trine S Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #23   24. aug 2016 Nogen der ved hvor man kan få lavet service på en lefty gaffel på Sjælland?
    Trine

• #24   24. aug 2016 Davinci i Holte kan...

Jeg har fået serviceret mine to hos Børge Madsen i Vejle. Det gør jeg nok ikke næste gang.

Kommentér på:
Lefty forgaffel

Annonce