{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pneumatiske bremser?
  • #1   8. dec 2011 Dårlig ide. Luft kan jo trykkes sammen og udvider sig når det bliver varmt

  • #2   8. dec 2011 Nej.

    Det kan lade sig lave, men vil kræve en kompressor og en akkumulator ombord. Gæt selv om det er en god løsning.


  • #4   8. dec 2011 Store lastbiler har altid kørt med det (ved dog ikke om de gør det idag) men kan ikke huske hvorfor det var godt for dem... måske pga den varierende vægt...

  • #5   8. dec 2011 bjørn, i know, er udlært mekaniker for en hulens masse år siden smiley

  • #6   9. dec 2011 Nu skal man jo lige huske at på lastbiler og toge og hva der nu ellers bruger luft bremser fungere de ved fjeder tryk og luften bruges til at presse stemplerne væk fra skiven så det er ikke luften man bruger til at bremse med.....

  • René Birch A
    René Birch A Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 8
    #7   9. dec 2011 Den med fjederen er standbremsen som også vil blive aktiveret hvis luften skulle forsvinde under kørsel på grund af en defekt,ved normalt brug er det luften der sendes ud til hjulene og aktiverer bremserne,kan for at gøre systemet hurtigere ske igennem relæventiler.
    Luft bruges fordi det giver mulighed for en stor forstærkning,det kan selvfølgelig også opnås hydraulisk men er dyrt og kompliceret.


  • #8   9. dec 2011 det kan man godt det krver bare en pumpe om bord og slanger og delene så er den hjemme


  • Hans T
    Hans T Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 7
    #9   10. dec 2011 Øøøh Lastbiler bremser ved hjælp af luft???

    Er det ikke blot hjælpebremsen der anvender luft? Noget med at man anvender lufttryk til at bremse en roterende aksel. Det vil sige der ikke er kontakt mellem bremsebelægning og evt skive eller tromle. Dvs der ikke opstår den samme varme og derfor kan de anvendes som hjælpebremser lidt det samme som at man lader motoren bremse i gearene.
    Men skal lastbilen virkelig bremse så er der altså kun bremsen der skaber direkte kontakt mellem bremseklodser og skiver. Og disse anvender stadig olie.

    Hæng mig hvis jeg tager fejl smiley


  • René Birch A
    René Birch A Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 8
    #10   11. dec 2011 Du bliver ikke hængt i denne omgang.
    Sagen kort.
    Når ratholderen træder på bremsepedalen åbnes en ventil(trædeplade ventil) som sender trykluft ned til hjulene hvor der sidder en cylindre som med stangskub aktiverer en S nøgle der så får bakkerne til at danne friktion imod tromlerne,det er jo næsten som på en cykel hvor man bare bruger et kabel til at aktivere med.
    Det tager tid at fylde trykluft i alle slangerne og derfor indskydes der relæventiler tæt på bermserne så det kun er nødvendigt at flytte små mængder luft,dermed nedsættes bremsernes reaktionstid.
    Der er ingen olie i systemet men spritdampe for at kondensvandet ikke skal fryse.
    Det er måske en retarder du tænker på http://en.wikipedia.org/wiki/Retarder_(mechanical_engineering)
    En fin dims men selvom den er monteret er kørertøjet udstyret med ganske almindelige bremser.


Kommentér på:
pneumatiske bremser?

Annonce