Et par spørgsmål om styrfitting {{forumTopicSubject}}
Jeg har en mtb med en Radon ZR Litening ramme der trænger til nye fittings. Der er ret meget slør når jeg holder forbremsen inde og vrikker cyklen lidt frem og tilbage.
Jeg ved dog ikke ret meget om emnet og er lidt i tvivl om hvad jeg skal købe.
For det første ligner det nuværende (og originale) et intern headset, der sidder i hvert fald ikke de to ringe over og under kronrøret som der gjorde på min gamle mtb. Kan jeg umiddelbart bare købe et 'eksternt' headset i 1 1/8 og sætte det på, eller, skal jeg købe et i samme type? Har kigget lidt på Chris King nothreatset. Men det er jo netop en anden type og synes også prisen er lidt uden for min rækkevidde.
I må meget gerne komme med andre forslag til billigere alternativer. Mener i øvrigt at min ramme er magen til Cube Reaction, men ved ikke om det har nogen indflydelse på styrfittings.
Håber i kan hjælpe.
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 458
feb 2009
Følger: 25 Følgere: 25 Cykler: 5 Emner: 68 Svar: 1.196
Spænd den lille skrue i toppen af gaflens stilk. den skal kun lige trækkes til. ikke noget med at voldspænde her. og spænd de andre skruer igen. Og se om det ikke har fjernet det slør der var.
Hvis ikke det hjalp skal du bruge et semiintigreret headset ala det her:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=55504
Mener fra da jeg kørte cube at de måler 44mm indvendigt.
Men for at være sikker mål lige efter.
okt 2008
Emner: 3 Svar: 1
Er stadig lidt usikker på typer af headsets, skal det forblive samme type eller kan man vælge frit?
feb 2009
Følger: 25 Følgere: 25 Cykler: 5 Emner: 68 Svar: 1.196
Og i dit tilfælde skal du bruge et semiintegreret headset.
Ø44mm vil jeg mene men kig lige i din manual eller mål på stellet.
Et par spørgsmål om styrfitting