{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.688 visninger | Oprettet:

claus g
claus g
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12

Nye MTB hjul {{forumTopicSubject}}

Hej cg
I forbindelse med en punktering prøvede jeg at veje mine hjul, og fandt frem til at de tilsammen vejede over 3kg, Det er en Kona tanuki AM/XC . Så jeg har lige 3 spørgsmål jeg håber i kan svare på.
1. Vil jeg kunne mærke en forbedring, hvis jeg satte lettere hjul på ?
2. kan det lade sig gøre at få nogle bedre/lettere hjul til mellem 1500,-og 2000,- ? (budgettet er desværre ikke større i øjeblikket)
3. Hvordan sikrer man sig at evt. nye hjul passer er alle MTB hjul ens (bredde på nav osv)

Håber ikke mine spørgsmål er for dumme, vej i øjeblikket 82kg

Claus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye MTB hjul
  • claus g
    claus g Tilmeldt:
    aug 2011

#1   3. nov 2011 vej = vejer

• #2   3. nov 2011 vej dine hjul uden dæk/slanger/kassette/skiver inden du overvejer at købe nye hjul.

du kan godt få nogle hjul til 1500-2000kr men spørgsmålet er om det vil være en forbedring for dig. Det lyder ikke sådan.

og ja man vil kunne mærke forskel på et hjulsæt der vejer 2kg og et der vejer 1.5kg der er roterende vægt og den mærker man meget smiley

• #3   3. nov 2011 hivs du kunne gå op 2800 + fragt så har jeg nogen spritnye ritchey som bla sidder på scott scale RC. vægt 1496g med dt swiss 240 nav.

2 års garanti

• claus g
    claus g Tilmeldt:
    aug 2011

#4   3. nov 2011 Har vejet uden dæk slanger og kassette, men med skive. Slanger alene vejede 360 gram så der har jeg bestilt og modtaget idag 2stk a129gram.
    @bertram A desværre er der ikke mulighed for det nu.
    Men nogle der kan svare på spg. 3

• #5   3. nov 2011 kommer selvfølgelig an på hvad du har nu.

jeg går STÆRKT udfra du har en cykel med alm 9 mm quickrelease. og det skal du så bare sørge for at de nye hjul er.

Gem til du har 2800 plus fragt. de ritchey hjul er ikke helt dumme...

et sæt DTswiss 240 nav er næsten dyre i sig selv.

• claus g
    claus g Tilmeldt:
    aug 2011

#6   3. nov 2011 Ja det er alm. quick release, men tænker mere på bredden. Ja må lige plage fruen lidt, det er jo kun 800,- for de 2000,- ville jeg jo bruge alligevel smiley

• claus g
    claus g Tilmeldt:
    aug 2011

#7   3. nov 2011 bertram A hvorhenne i verden er de

• #8   3. nov 2011 Mavic Crossline er et fint hjulsæt smiley

• #9   3. nov 2011 Crossline er et fint hjulsæt, men vejer en arm. Lige som hans nuværrende. Derfor ville det vægt mæssigt nok ikke være meget at komme efter der smiley

• #10   3. nov 2011 Hvis du køre AM på din cykel tror jeg ikke de Scott hjul er stærke nok....

Det er faktisk magen til et DT swiss XR 1450 bortset fra egerne, og dét er et XC hjulsæt med en vægt grænse på 90kg.

• claus g
    claus g Tilmeldt:
    aug 2011

#11   3. nov 2011 Nå æv. Med min kørerstil bliver de nok belastet en hel del, så må jeg jo bare stille mig tilfreds med at spare 460 gram på slangerne. Håber bare de ikke punktere for ofte.

Claus

• claus g
    claus g Tilmeldt:
    aug 2011

#12   3. nov 2011 Hvad med de Mavic Crossline, kan de holde til nogle tæsk, for de ser da lettere ud end det jeg har.

• #13   3. nov 2011 Kender ikke crossline hjulene.
    Men hvad med at finde nogle lettere dæk og køre tubeless.
    Det er jo især dæk,slange og følge der er vigtige.

• #14   3. nov 2011 hvad med disse. Med Scandium fælge som er mega stærke og vejer omkring 1400gr. koster 2665,- incl fragt.

(link fjernet)

• #15   3. nov 2011 hvis han vejer 82 kg burde der ikke være noget problem med ricthey hjulene.

De har hellere ingen vægtgrænse så til danske forhold er de OK smiley

• #16   3. nov 2011 @ bertram A: hjulene er magen til XR 1450 bare med svagere egere. Xr 1450'erne har en vægt grænse på 90kg. Jeg siger ikke at hjulene er dårlige, det er de slet ikke. Nok tæt på at være de bedste alu hjul man kan få til sin mtb!!!
    Men hvis han køre aggresivt er de så ikke for spinkle?
    Har kig på et sæt XR 1450'ere men er i tvivl, da jeg, syntes jeg selv, køre aggresivt. og vejer en kende over de 90kg...
    De er efter hvad jeg kan læse mig frem til nogle badasss hjul meeeenn

• #17   4. nov 2011 Claus H.

Har selv haft et sæt xr 1450 og vejer 85-90kg uden problemer, men de kan selvfølgelig ike klare store hop.

Ritchey har ikke "svagere" eger. Tværtimod. De er stærkere men tungere smiley

Til Claus G vil de være fine og nok også til dig. Husk der er 2 års garanti på dem

Men hvis Jeg var dig ville Jeg købe et sæt fra Notubes med Arch fælgen.

Dem har Jeg tilfældigvis også et sæt af du kan købe men de koster lidt mere. Da både fælge eger og nipples vil være spritnye. Kan laves både med sort, hvide og evt røde fælg.

Nav er bontrager top nav xxx lite

pris 3400 + porto smiley

Kommentér på:
Nye MTB hjul

Annonce