Avid Elixir R - hakker og vibrerer {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen...
Jeg er lige bleven den heldige ejer af et sæt Avid Elixir R - De er helt vild nemme at dosere og har faktisk næsten for meget bremsekræft
Problemet er bare at de efter en uges brug er begynd at hakke og vibrerer når jeg bremser. Det er sindsygt irriterende og er faktisk bleven umuligt at moderere bremsestyrken ordentlig.
Jeg tror måske min skive er blevet skæv fordi når jeg bremser meget lidt går den ikke jævnt på men siger derimod "ssshh....ssshh....ssshh....ssshh".
Skulle mene at jeg har "kørt dem til" efter forskrifterne - selvom jeg har svært ved at tro det gør nogen forskel. Flere skriver at man skal køre ned af f.eks. en bakke og så med omkring 30km/t bremse ned i gåtempo 10-15 gange. Jeg lod dem dog ikke køle af imellem nedbremsningerne - Er det skidt?
De har heller ikke fået olie, fedtfingre osv. Der er heller ikke "skarpe" kanter på bremsebelægningen.
Håber virkelig der er nogen kloge mennesker der ude som kan hjælpe - Se mit setup på min profil.
maj 2011
Følger: 1 Cykler: 3 Emner: 19 Svar: 162
nov 2010
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 11 Svar: 36
Du har ikke fået løst dit problem?
sep 2009
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 203
Det burde ikke gøre noget ikke at køle dem ned når de bliver kørt til. Jeg kører selv klodser til med en tur i skoven.
nov 2010
Et skud i tågen - kan der være noget galt med mit hjulnav??
Det er jo snart det eneste der ikke er skiftet - Mit headset er spændt som det skal.
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 309
Skiver kan evt også renses med Isopropylalkohold.
nov 2010
Jeg tror seriøst det er mere end bare skidt - de er trods alt beregnet til at blive brugt ved høje hastigheder og i mudder etc.
nov 2010
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 4 Emner: 12 Svar: 124
hvis skiverne var skæve, ville de vel skrabe på punktvis når man løfter cyklen og drejer hjulet
nov 2010
nov 2010
Fik centreret kaliberen 110% nøjagtig og det var problemet. Jeg har ikke mærket noget siden.
Det underlige er bare at den ikke gik på før og med den ultra-lille tolerance der er mellem skive og klodser burde man kunne høre den gik på hvis kaliberen var indstillet forkert.
Men nu er bekymringerne heldigvis forbi. Håber andre med samme problem kan få noget ud af dette indlæg
Avid Elixir R - hakker og vibrerer